۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۴۵۳۳۸
رحمانی فضلی:

مراکز پر تجمع تعطیل خواهند شد

مراکز پر تجمع تعطیل خواهند شد
وزیر کشور گفت: مراکز مهم و پرتجمع مردم در شهرها نظیر پارک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ که مایحتاج عمومی مردم را تأمین نمی‌کنند تعطیل خواهند شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، گفت: امروز درباره برخی محدودیت‌های تردد مردم در هیأت دولت موضوعی مطرح شد و رئیس‌جمهور درباره اجرای این پیشنهاد دستورات لازم را صادر کردند که البته اساس طرح بر مشارکت مردم خواهد بود. 

وی افزود:‌ در همین راستا قرار است مراکز مهم و پرتجمع در شهرها نظیر بوستان‌ها و پارک‌ها و همچنین فروشگاه‌های بزرگ تعطیل شوند، اما فروشگاه‌هایی که مایحتاج عمومی مردم را ارائه می‌کنند به فعالیت خود ادامه خواهند داد. 

وزیر کشور گفت:‌ مردم باید سفرهای خود را مدیریت کنند تا تراکم ورود به مبدأشان به روزهای آخر موکول نشود که مشکل ترافیکی به وجود بیاید. 

رحمانی فضلی اظهار داشت: ورودی و خروجی شهرها با جدیت بیشتری کنترل خواهد شد، لذا از مردم می‌خواهیم که از فردا یا پس‌فردا که طرح مذکور اجرایی خواهد شد با مسئولین همکاری بیشتری کنند، ضمن اینکه از آنها می‌خواهیم مشارکت داوطلبانه‌ای برای موفق بودن این طرح داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: طول دوره بیماری و میزان خسارت جانی آن بستگی به همکاری مردم با مسئولین دارد. 

وزیر کشور تصریح کرد: محدودیت دارویی و تجهیزات در کشور نداریم، ولی باید مردم برای کوتاه شدن دوره بیماری با ما همکاری بیشتری کنند. 

رحمانی فضلی با اشاره به خسارت‌های اقتصادی ویروس کرونا در کشورمان گفت: مردم باید بدانند که خسارت اقتصادی این ویروس زیاد است که تأثیرات آن هم در اقتصاد کلان است و هم در اقتصاد خرد. 

وی اظهار امیدواری کرد: با مشارکت خوب مردم، طول دوره بیماری کمتر شود.

وزیر کشور در پایان گفت: اگر تمردی از مقررات و وظایف قانونی در طول اجرای طرح به وجود آید، مجبور خواهیم بود از محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌های قانونی در نظر گرفته شده استفاده کنیم./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات