۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۴۵۳۷۵
یادداشت؛

جهش تولید

جهش تولید
چابک سازی دولت و کابینه در کنار همیاری تولید کنندگان و صنعت‌گران و برنامه‌ریزی صحیح دولت ناامید و غیر کارآمد گام نخست در تحقق شعار امسال است.

به گزارش خبرگزاري رسا، لطف‌الله فروزنده دهکردی طی یادداشتی نوشت: شعار امسال بی شک اهمیت حمایت از تولیدات داخلی و برنامه ریزی برای دستیابی به جایگاه صادراتی منطقه و ایجاد جهش در اقتصاد کشور را هویدا می سازد. چابک سازی دولت و کابینه در کنار همیاری تولید کنندگان و صنعت گران  و برنامه ریزی صحیح دولت نا امید و غیر کارآمد  گام نخست در نیل به این مهم می باشد.

ملزومات

۱. ایجاد گفتمانی غالب، تاثیر گذار و مطالبه گر نیازمند همیاری رسانه ملی و شبکه های مجازی دارد‌. ایجاد اراده و عزم ملی از اهم اولویت ها می باشد.

۲.رفع موانع تولید و حمایت کامل از تولید کنندگان و صنایع وابسته باید در اولویت برنامه ریزی شورای هماهنگی قرار گیرد. موانع بانکی، مالیاتی، بیمه‌ای، حمل و نقل، فروش و جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور باید با جدیت و به  فوریت حل شود.

۳. دولت موظف است برنامه ریزی های صورت گرفته در جهت نیل به شعار سال را منتشر و در فضای نخبگانی آن را مورد بررسی قرار دهد، شاخصه های این برنامه ها نیز باید مشخص گرد، زمان، مجری طرح، نحوه تحقق نتایج و سنجنده های آن و غیره باید تبیین گردد.

۴. مجلس و دستگاه های نظارتی شاخص هایی مانند تعداد واحدهای تولیدی فعال، حجم تولید، میزان اشتغال را تعیین و عملکرد دستگاهها را رصد و ارزیابی کنند.

۵. برخورد قاطع با مفسدین و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولید از اهم اقدامات قوه قضائیه می باشد که به خوبی در حال اجرای آن می باشد.

۶. نهضت ملی مصرف کالای ایرانی با کیفیت توسط اصناف و آحاد ملت همدل ایجاد و در همین راستا از ورود هرگونه کالای مشابه ایرانی جلوگیری گردد.

۷. دانشگاه ها و شرکت دانش بنیان با تولید‌ دانش، اقتصاد دانش بنیاد را محقق کنند.

 تلاش منسجمم دولت و مردم عنایت الهی را به ارمغان می آورد ان‌شاءالله

/1360/

منبع: فارس
ارسال نظرات