۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۴۵۳۸۸
فعالیت جهادی طلاب در سالی که گذشت؛

بخش سوم | فعالیت جهادی طلاب در مناطق سیل زده کشور

بخش سوم | فعالیت جهادی طلاب در مناطق سیل زده کشور
در سال 1398 طلاب و فضلای جهادی بار دیگر لباس خدمت بر تن کرده و در قضایای سیل های پیش آمده در کشور به یاری مردم آمده و حماسه آفریده و عشق را معنا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از مزیت های کشور ما تلاش نیروهای مخلص و جهادی است که در هر زمان و مکانی که احتیاج به حضور آنها باشد، فورا در صحنه حاضر شده و بدون هیچ منت و درخواستی به ارائه خدمت می پردازند.

طلاب پرشور و انقلابی نیز همواره تلاش داشته اند تا در کنار دیگر اقشار جامعه دین خود را به انقلاب و نظام اسلامی ادا کنند، طلاب وظیفه مداری که روزی در صحنه درس و بحث، روزی در صحنه دفاع از مردم مظلوم و حرم های اهل بیت(ع) و روزی هم در دفاع از سلامت و امنیت مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند که نمونه های آن را در این ایام بارها دیده و شنیده ایم.

روزهایی در سال 98 بر برخی از شهرها و روستاهای ما گذشت که مردم عزیز ما درگیر سیلاب و طغیان رودخانه ها و تخریب خانه ها و خیابان ها بودند، در همان ساعات ابتدایی درگیری شهرهای کشور با سیل طلاب جهادی، درس و بحث خود را رها کرده و در کمک به هم وطنان سر و دست می شکستند و گویا خستگی در جان آنها واژه ای نامفهوم بود.

وقتی پای صحبت آن ها می نشستی گویا انسان هایی را می بینی که عشق و شور در درون آنها جوانه زده و ایثار و فداکاری در وجود آنها جمالی دیگر پیدا کرده است.

یکی از آنها می‌گوید: ما از شهر قم برای خدمت به مردم آمده ایم تا بلکه از آن رنج هایی که کشیده اند بکاهیم، شور و علاقه ما قابل وصف نیست و همه طلاب با همت زیادی تلاش می‌کنند که این آب وارد شهر نشود.

وقتی از او در مورد خستگی کار سؤال می کنیم می‌گوید: وقتی پای عشق در میان باشد خستگی معنا ندارد...

خیلی از بدخواهان که همواره در صدد بد جلوه دادن وجهه روحانیت در بین مردم هستند به طلاب و فضلای حوزه تهمت رفاه می زنند، اما این طلاب آمدند تا اعلام کنند که مردم بدانند طلبه ها از مرفهین بی درد نیستند و درد مردم درد آنها هم هست.

وقتی از طلبه دیگری سؤال کردیم که درس و بحث را چه کردید؟ می‌گوید: وظیفه ما این است که به هم وطنان مان که در این مشکلات افتاده اند کمک کنیم، چون ما تابع وظیفه هستیم، یک موقع وظیفه درس خواندن است و یک موقع یاری هم وطنان.

خیلی از طلابی که به یاری مردم سیل زده استان گلستان رفته بودند، خدمات خود را به مردم اهل سنت اختصاص داده بوده و تأکید می کردند که هیچ فرقی میان شیعه و اهل سنت نیست و همه ما هم وطنان هستیم و اهل سنت را نیز برادران خود می دانیم.

حقیقتا باید نام این قشر را قشر حماسه آفرین دانست که مثل حماسه دفاع از خرمشهر در هر زمان و مکانی یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را زنده کرده و به عشق شهدا در لباس خدمت به مردم افتخاری دیگر را در دفتر افتخارات حوزه و روحانیت ثبت کرده اند./1330/ج

ارسال نظرات