۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۴۵۳۸۹

پشت پرده خبر اخراج ۶۰۰ دانشجوی عراقی از ایران

پشت پرده خبر اخراج ۶۰۰ دانشجوی عراقی از ایران
در شرایط کنونی افزون بر ۶۰۰۰ دانشجوی عراقی در ۸ دانشگاه ایران مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۶۰ درصد آن‌ها در رشته‌های پزشکی و مابقی در رشته‌های فنی ومهندسی جذب و به تحصیل مشغول هستند.

به گزارش خبرگزاري رسا، الحدث رسانه سعودی ادعا کرد ۶۰۰ دانشجوی عراقی از دانشگاه‌های ایران اخراج شده اند و از سکونت در منازل و هتل هایشان نیز منع گردیده اند.

تحلیل:

- در حالی که در سایه شیوع کرونا اخبار، گزارش‌ها و تحلیل‌های همه رسانه‌های دنیا بر این مساله متمرکز شده است رسانه‌های سعودی ترجیح داده و می‌دهند تا با سیاسی کردن آن و با جهت دادن این موضوع به سوی ایران کوچکترین فرصت را در اعمال و اعلام دشمنی علیه جمهوری اسلامی ایران از دست ندهند.

در تازه‌ترین مدل از این دشمنی بی حاصل الحدث یکی از شبکه‌های بن سلمانی مانند همیشه به نقل از منبعی نامعلوم ادعا کرده است ۶۰۰ دانشجوی عراقی از دانشگاه‌های ایران اخراج شده و حق استفاده از منازل و هتل هایشان ندارند. اندکی تامل در این ادعا بطلان و کذب بودن آن را فریاد می‌زند چرا که اولا الحدث در مقابل این سوال ساکت است که چرا ازمیان ۶۰۰۰ دانشجوی مشغول به تحصیل درایران فقط ۶۰۰ نفر ان‌ها اخراج شده اند؟

ثانیا چرا این دانشجویان مورد ادعا دقیقا درزمان تعطیلی دانشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا و همچنین در ایام تعطیلی دانشگاه‌ها به خاطر عید نوروز اخراج شده اند؟ ثالثا دانشجویان اخراج شده از کدام یک از ۸ دانشگاه محل تحصیل خود در ایران اخراج شده اند؟ رابعا الحدث یا از این نکته غافل است یا خود را به تجاهل زده است که در ایران دانشجویان به ویژه اتباع خارجی در خوابگاه و نه هتل زندگی می‌کنند و بالاخره اینکه چرا این مساله با این حجم از اهمیت اساسا از منابع رسانه‌ای و همچنین مراجع رسمی عراق اعلام و تعقیب نشده تا نوبت پیگیری و البته برجسته سازی آن نصیب رسانه‌های سعودی نگردد؟

-نگاهی به تبلیغات رسانه‌های سعودی بویژه پس از از اغاز ناآرامی‌های اخیر در عراق نشان می‌دهد که این رسانه‌ها از هیچ کوششی با هدف برهم زدن رابطه دو کشور ایران و عراق فروگذار نکرده اند، اما دستان خالی ان‌ها از ناآرامی‌های مذکور ایشان را بر آن داشته است تا اخرین شانس خود را در سایه ماجرای فرا گیر شدن کورونا با هدف گسستن پیوند تاریخی، مذهبی، عاطفی و... دو ملت نیز امتحان کنند.

لازم به ذکر است در شرایط کنونی افزون بر ۶۰۰۰ دانشجوی عراقی در ۸ دانشگاه ایران مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۶۰ درصد آن‌ها در رشته‌های پزشکی و مابقی در رشته‌های فنی ومهندسی جذب و به تحصیل مشغول هستند./1360/

منبع: العالم

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
بچه های این مملکت خودشان را هلاک می کنند وارد پزشکی بشوند انوقت عراقی ها را اموزش پزشکی میدهند انهم مجانی...
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
داستان چیه؟
کلمه اخراج حوب نیست
توی اوضاع کرونا فرستادنشون مرخصی؟
0
0