۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۴۵۴۲۰
حجت الاسلام احتشام کاشانی:

ماه شعبان ظرفیت عظیم رسیدن به مقام عبودیت و بندگی است

ماه شعبان ظرفیت عظیم رسیدن به مقام عبودیت و بندگی است
استاد سطح عالی حوزه ماه شعبان را ظرفیتی عظیم برای رسیدن به مقام عبودیت و بندگی دانست و تأکید کرد: همه باید از این فرصت ناب برای دعا جهت حل مشکلات و مصائب استفاده کنیم.

حجت الاسلام علی احتشام کاشانی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک فرارسیدن ماه معظم شعبان، این ماه را از ایام ویژه سال برشمرد و اظهار داشت: بدون شک ماه شعبان یکی از سه ماه برجسته در آخر سال قمری محسوب می‌شود و بهترین زمان برای رسیدن به مقام عبودیت و بندگی است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در حدیث معروف آویختن به شاخه طوبی به تفصیل به معرفی عظمت ماه شعبان پرداخته اند، به عنوان نمونه ایشان در یکی از فرازها می فرمایند: « قسم به آنکه مرا به راستی به رسالت مبعوث کرده که هر که درسی از خیر و نیکی در این روز کسب کند، پس به درستی که به شاخه‎ای از شاخه‎های ‎درخت طوبی در آویخته، پس آن درخت او را به سوی بهشت می‎کشاند و هر که کسب کند دری از شرّ را در امروز، پس به تحقیق که در آویخته به شاخه‎ای از شاخه‎های ‎درخت زقوم پس آن درخت او را به سوی آتش می‎کشاند.

حجت الاسلام احتشام کاشانی در ادامه خاطرنشان کرد: پیامبر در ادامه می فرمایند: در این روز هر کس برای خدا نماز مستحبی به جا آورد و هرکه در این روز روزه بدارد و هرکه میان زنی با همسرش، یا پدری با فرزندش، یا خویشاوندان، یا زن و شوهری صلح دهد، خود را به درخت طوبی نزدیک کرده است.

وی با بیان این که دلیل دیگر عظمت ماه شعبان مقدمه بودن آن برای ماه ضیافت الهی است، گفت: ماه معظم شعبان به عنوان دومین ماه مقدمه برای رسیدن به ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود و ما با استفاده از این دو ماه می توانیم خود را برای ماه رمضان و بهره گیری از فرصت شب های قدر آماده کنیم.

استاد سطح عالی حوزه تصریح کرد: به ویژه در فضای بلازده فعلی که ویروس منحوس کرونا کره زمین را فرا گرفته و کشور عزیز ما نیز مبتلا به این مصیب است، مسلمانان و شیعیان باید از ظرفیت های عظیم ماه شعبان به ویژه شب نیمه شعبان که هم طراز شب های قدر است استفاده کافی و وافی را ببرند.

وی ماه شعبان را ماه پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام زمان(عج) عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: هرچند در این ایام مبارک از حضور در مساجد و محافل محروم هستیم ولی هرکس می‌تواند بهره شخصی خود را از این ماه برده و برای دیگران نیز دعا کند تا خداوند عنایات ویژه خود را شامل حال ما بگرداند./1330/ج

ارسال نظرات