۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۴۵۴۳۷
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

رسانه‌های استان را در مواجهه با کرونا به یاری طلبیده‌ایم

رسانه‌های استان را در مواجهه با کرونا به یاری طلبیده‌ایم
حسینی بااشاره به اینکه کرونا و اخبار آن موردی بی سابقه در کشور بود، گفت: روزهای ابتدایی رسانه‌های استان را منسجم کردیم تا کمیت و کیفیت بیشتری در بازتاب اخبار داشته باشند.

سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از تشکیل جلسات متعدد شورای اطلاع رسانی، درباره بیماری کرونا خبر داد و افزود: یکی از مصوبات این جلسات خط دهی مجموعه رسانه‌ای استان بود.

وی ابراز داشت: سه خط  نخست در خانه ماندن مردم، دوم قدردانی از مدافعان سلامت و سوم مقابله با قم هراسی و جلوگیری از حواشی، در جریان رسانه‌ای به عنوان اولویت در نظر گرفته شد تا اطلاع‌رسانی درستی در مقابله با کرونا در رسانه‌های استان انجام شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: شورای اطلاع رسانی برای سامان دادن مجموعه رسانه‌های استان گروهی از خبرنگاران با سابقه استان را گرد هم آورد و در جلسه‌ای با حضور این عزیزان درباره چگونگی برخورد با اخبار و اطلاعات این واقعه روز کشور تصمیم‌گیری شد.

حسینی کاشانی درباره حاصل این جلسه و همکاری رسانه‌ها با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به این وسیله جلوی بعضی حواشی گرفته شد، با قم هراسی به عنوان یکی از حواشی بیماری کرونا مقابله خوبی صورت گرفت، از مدافعان سلامت در قالب‌های مختلف تقدیر و تشکر شد و از انتشار اخبار تکراری و هدر رفت نیروی خبری استان جلوگیری به عمل آمد.

وی ابراز کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در مجموعه اطلاع‌رسانی، کمک‌های محتوایی خوبی به رسانه‌ها داشته است؛ این مجموعه با دعوت از بزرگان فرهنگی هنری قم برای تهیه و ارسال کلیپ‌هایی با مضمون در خانه بمانیم توانسته است خوراک خبری خوبی برای رسانه‌ها فراهم کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان تأکید کرد: از زحمات اهالی محترم رسانه که همگام با مدافعان سلامت بدون تعطیلی در خدمتگزاری به مردم در صحنه بودند صمیمانه سپاسگزارم./836/ت302/ب1

محمود لطیف
ارسال نظرات