۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۴۵۴۷۲

جزئیات طرح فاصله گذاری اجتماعی از زبان معاون وزیر کشور

جزئیات طرح فاصله گذاری اجتماعی از زبان معاون وزیر کشور
ذوالفقاری جزئیات طرح فاصله گذاری اجتماعی را اعلام کرد و گفت: مسافران به سرعت به منازل خود برگردند زیرا در این طرح ترددهای بین شهری به شدت محدود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حسین ذوالفقاری رییس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا، امروز در نشست خبری که در وزارت کشور برگزار شد به تبیین جزئیات طرح فاصله گذاری اجتماعی پرداخت و گفت: امروز شاهد درگیری اکثر کشورهای جهان با کرونا ویروس هستیم.

وی افزود: بسیاری از کشورهای جهان برای مقابله و عدم گسترش ویروس کووید19 تصمیمات سخت و حداکثری اتخاذ و بعضی دیگر نیز اقدامات ایجابی انجام دادند جمهوری اسلامی ایران نیز برای مقابله با این ویروس منحوس اقدامات قابل توجهی تا کنون انجام داده است.

ذوالفقاری ابراز کرد: بسیاری از هموطنان توصیه های بهداشتی و مسؤولان ذی ربط را جدی گرفتند اما متاسفانه مشاهده می کنیم تعدادی از مردم نسبت به این هشدارها بی توجهی می کنند همین مساله موجب شد مردم از مسؤولان بخواهند کنترل‌ها بیشتر و دقیق‌تر شود.

رییس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا با تاکید بر اینکه قطع زنجیره انتقال این ویروس تنها با اراده مردم امکان پذیر است، اظهار داشت: متاسفانه آمار مبتلایان نشان از کاهش و قطع این زنجیره نمی دهد بر همین اساس طرحی که به وزارت بهداشت با اجماع تمام دستگاه‌ها پیشنهاد داد شب گذشته به تایید رییس جمهور رسید تا امروز اعلام و اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه از امروز همه کسانی که برنامه سفر دارند باید مسافرت خود را متوقف کنند، ادامه داد: با اجرای این طرح تنها افرادی می توانند وارد شهرها شوند که ساکن آن شهر باشند بنابراین مسافرانی که الان در سفر هستند سریع‌تر به شهر خود برگردند.

ذوالفقاری ادامه داد: ملاک شناسایی افراد برای ورود کدملی، پلاک خودرو و بیمه افراد خواهد بود و حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی نیز محدود خواهد شد و این محدودیت ها شامل وسایل نقلیه باری، درمانی، انتظامی و آتش نسانی نمی شود.

رییس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا به محور دیگر طرح اشاره کرد و گفت: در طول اجرای این طرح همه مراکزی که محل تجمع محسوب می شود باید بسته و تمام ادارات، پارک‌ها و بوستانها تعطیل خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این طرح تمام اصنافی که خدمات رسانی به مردم دارند باید باز باشند تا خدمات ضروری مردم تامین شود، عنوان کرد: اما دسته دوم اصناف باید تا پایان طرح بسته و دسته سوم فعالیت خود را تنها با تایید استانداران می توانند ادامه دهند. همچنین لغو همه مراسمات رسمی و غیر رسمی که محل تجمع به شمار می رود الزامی است.

ذوالفقاری ادامه داد: کسانی که تخلف کنند و بخواهند به شهرهای دیگر وارد شوند خودروی آنان به مدت یک ماه متوقف و 500 هزار جریمه خواهند شد؛ همچنین محل کار اصناف خاطی تا یک ماه پلمپ می شود.

رییس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه این طرح در مدت دو هفته اجرا خواهد شد، گفت: تشدید بیماری بر شدت نحوه اجرای این طرح تاثیر خواهد داشت همه ما باید در اجرای این طرح همکاری کنیم تا کادر درمانی که در خط مقدم مقابله با این ویروس منحوس است بتواند نفس بکشد./813/پ210/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات