۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۶۴۵۴۸۷
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

مناجات شعبانیه عصاره وجود معنوی امیرمومنان است

مناجات شعبانیه عصاره وجود معنوی امیرمومنان است
تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با تاکید بر اینکه دعا عصاره معرفت، تقوا و ایمان امام معصوم(ع) است، گفت: مناجات شعبانیه عصاره وجود معنوی امیرمومنان علی(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، امروز به صورت پیام صوتی با طرح این پرسش که در ماه شعبان چگونه تفکر کنیم و با خداوند حرف بزنیم؟ گفت: با توجه به شرایط کنونی و مساله قرنطینه که برای جامعه بوجود آمده فراغت بیشتری برای عبادت وجود دارد.

وی با بیان اینکه ماه مبارک شعبان فرصتی استثنائی برای قرائت مناجات شعبانیه است، ادامه داد: مناجات شعبانیه را می توان در ماه‌های دیگر هم خواند اما چون به نام این ماه مبارک است بی توفیقی و بی انصافی است که در این ماه مناجات شعبانیه عمیق و با تدبر مطالعه نشود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه مناجات شعبانیه نجوا و گفتگوی خصوصی امیرمومنان علی(ع) با پروردگار است، اظهار داشت: اگر انسان بداند این مناجات نجوای خصوصی حضرت با خداوند است آیا کنجکاو نمی شود بفهمد حضرت چه مناجاتی با حضرت حق داشته است؟

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه در ادامه با تاکید بر اینکه دعا عصاره معرفت، تقوا و ایمان امام معصوم(ع) است، گفت: مناجات شعبانیه عصاره وجود معنوی امیرمومنان علی(ع) است. می طلبد مناجات شعبانیه با تفکر مطالعه شود.

وی با بیان اینکه بهترین عبادت تفکر است، گفت: یکی از با فضیلت‌ترین عبادت ها تفکر است؛ بعد از اینکه مناجات شعبانیه با تفکر خوانده شد انسان باید سعی کند این دعا را به عنوان نجوای با خداوند متعال در خلوت نیز قرائت کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان داشت: هر فراز از مناجات شعبانیه خلاصه‌ای از یک درد عمیق و درک بسیار عمیق است به همین دلیل شاید بشود هر شب ساعت‌ها با یک فرازش در محضر خدا اشک ریخت و با او سخن گفت.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ابراز کرد: مناجات شعبانیه را با تانی و تدبر باید خواند و نباید برای تمام کردن آن عجله کرد؛ سطح برخی از فرازها به قدری بالا است که انسان نمی تواند آن را درک کند و اگر هم درک شود قابل بیان نیست.

وی افزود: آن دردهای امیرمومنان علی(ع) در مسیر تقرب به خداوند متعال دارای سطح بسیار بالایی است و انسان باید درک بالایی داشته باشد که آن بیانات را درک کند برای همین مناجات شعبانیه به دلیل وجود برخی مضامین منحصر به فرد است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: در کنار دیگر دعاها مناجات شعبانیه مضامینی دارد که گویا حرف دل ما انسان ها است، زمانی که یک گناه‌کار در محضر خداوند حاضر می شود چه می تواند بگوید؟ همه آن حرف ها را به زیبایی امام علی(ع) در این مناجات بیان می کنند و به ما آموزش می دهند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات