۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۶۴۵۵۱۵
به همت موکب ثارالله الشتر صورت می گیرد؛

تهیه ماسک و توزیع محلول ضدعفونی بین مردم

تهیه ماسک و توزیع محلول ضدعفونی بین مردم
نماینده مجمع مردمی مدافعان سلامت لرستان گفت: در قالب قرارگاه شهید قاسم سلیمانی اقدامات چشمگیری در تهیه و توزیع اقلام و بسته های بهداشتی در الشتر صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید رمضان علیان امیری، نماینده مجمع مردمی مدافعان سلامت لرستان در شهرستان الشتر، ظهر امروز در جمع خبرنگاران از فعالیت گروه های جهادی در خدمت رسانی به مردم در زمینه مبارزه و مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: تاکنون 13 مجموعه از گروه های جهادی، مواکب شهرستان و افراد خیر و گروه های خیریه تحت عنوان قرارگاه شهید قاسم سلیمانی الشتر ساماندهی شده است.

وی افزود: قرارگاه شهید قاسم سلیمانی الشتر در سه بخش تأمین نیازهای بیمارستانی در صورت اعلام نیاز بیمارستان، توزیع الکل و ژل ضدعفونی، ضدعفونی کردن محلات و تأمین نیازهای معیشتی خانواده‌های نیازمند فعالیت می کند.

حجت الاسلام امیری بیان کرد: در روزهای اولیه در بیمارستان‌ها کمبود امکانات تأمین شد و در اختیار بیمارستان قرار گرفت و در بخش خدمات ضدعفونی کننده نیز مواکب و قرارگاه در کنار شهرداری، بهداشت، بسیج و سپاه همکاری کردند و با تقسیم شهر به هشت بلوک ارائه خدمت صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در بخش توزیع الکل نیز گروه‌ها در قالب قرارگاه در مناطق حاشیه شهر، مسکن مهر و برخی روستاهای آلوده در حال انجام وظیفه هستند، ادامه داد: به صورت قرارگاهی و خارج قرارگاهی حدود 15 هزار توزیع ژل، الکل، دستکش و ماسک صورت گرفته است.

نماینده مجمع مردمی مدافعان سلامت لرستان الشتر اظهار اشت: خانواده‌هایی که بیماران خاص دارند با همکاری شبکه بهداشت شهرستان شناسایی و پکیجی شامل الکل، ژل دست و ماسک بین این خانواده ها توزیع می شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای رسیدگی به خانواده های نیازمند و آسیب دیده بر اثر شیوع ویروس کرونا، در مرحله نخست توزیع بسته معیشتی بهداشتی در سطح شهر و روستا ۵۰۰ بسته غذایی و بهداشتی شامل برنج، روغن، مرغ، نان، ماکارونی و سویا و پکیج بهداشتی شامل الکل، ژل دست، مایع دستشویی و توزیع شده است./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات