۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۶۴۵۵۲۱
استاد حوزه علمیه:

آمریکا متهم اصلی شیوع ویروس کرونا در جهان است

آمریکا متهم اصلی شیوع ویروس کرونا در جهان است
استاد حوزه علمیه گفت: اگرچه اخبار و تحلیل‌های زیادی درباره منشأ شیوع ویروس کرونا منتشر شده؛ اما قرائن و شواهد نشان می‌دهد، متهم اصلی در این واقعه آمریکا است.

حجت‌الاسلام محمد رحیمی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: در روزهای اخیر، اخبار و تحلیل‌های زیادی درباره منشأ شیوع ویروس کرونا منتشر شده است، آمریکا و ترامپ، چین را متهم به ساخت این ویروس می‌کنند اما قرائن و شواهد نشان می‌دهد، متهم اصلی در این واقعه آمریکاست.

وی با اشاره به این شواهد و قرائن، افزود: اولاً سابقه آمریکا در سال‌های قبل ازجمله در ماه‌های پایان جنگ جهانی دوم و بمباران هیروشیما و ناکازاکی شاهد مهمی است که آمریکا برای رسیدن به مطامع خود از هیچ جنایتی خودداری نمی‌کند.

حجت‌الاسلام رحیمی اضافه کرد: در سال ۲۰۰۱ سندی از پنتاگون منتشر شده است که در فاصله سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۲ هزاران سرباز آمریکایی عمداً در معرض عوامل بیولوژیک مانند گاز اعصاب، گاز سارین و سیاه‌زخم و طاعون قرار گرفته‌اند.

وی افزود: از سال ۱۹۴۳ که آمریکا فعالیت خود را در این عرصه آغاز کرده تاکنون که بیش از هفتادوپنج سال می‌گذرد، علی‌رغم امضای تعهدنامه منع استفاده از سلاح‌های بیولوژیک توسط بیشتر کشورها ۱۷ کشور ازجمله آمریکا و رژیم صهیونیستی زیر بار این تعهد نرفته‌اند.

حجت‌الاسلام رحیمی ادامه داد: آمریکا نه‌تنها زیر بار این تعهد نرفته؛ بلکه پس از حادثه دروغین و ساختگی 11 سپتامبر ایالات‌متحده با عنوان فریبنده مقابله با تهدیدات بیولوژیک آزمایشگاه‌های خود را از ۵ به ۱۵ رسانید به‌گونه‌ای که اکنون ۴۰۰ مرکز تحقیقات با ۱۴ هزار نفر پژوهشگر در این عرصه فعالیت می‌کنند. بدیهی است که ساخت این ویروس زحمت چندانی برای آمریکا ندارد.

وی تصریح کرد: همچنین طبق گزارش منتشره CDC در فوریه ۲۰۲۰ (یک ماه قبل) در زمستان سال گذشته، ۳۲ میلیون نفر در آمریکا، مبتلا به ویروس شدند که 18 هزار نفر از آنها از دنیا رفتند. جالب این که گزارشات دیگری تلفات آنفولانزا در پاییز و زمستان امسال در آمریکا را 16 هزار نفر می‌دانند، آماری که شخص ترامپ هم به آن اعتراف کرد.

حجت‌الاسلام رحیمی افزود: خلاصه این که چه این آمار از شیوع و تلفات، نتیجهٔ ضعف امکانات و تجهیزات آمریکا در مقابله با بیماری‌های ویروسی باشد و چه برآیند دخالت دولت جنایتکار ایالات‌متحده در ساخت این ویروس باشد، ادعای آمریکا برای کمک به ایران ادعایی گزاف و فریبی نفرت برانگیز است.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: یک نکته بسیار مهم اینکه رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پاسخ به ادعای کمک‌رسانی آمریکا، به جای این که از آمریکا بخواهند برای اثبات صدق ادعای خود، دست از تحریم ظالمانه دارو بردارد، با کیاست و درایت سیاسی خود، انگشت اتهام را به سمت و سوی آمریکا نشانه رفته و فضای جدیدی را در این عرصه گشودند.

وی افزود: درواقع اکنون آمریکا به جای اثبات صدق خود باید به رفع اتهام از جنایتکاری احتمالی خود بپردازد و خود را از مظانّ اتهام جنایت علیه بشریت تبرئه کند. این چیزی است که مدیران و مسؤولان نظام اسلامی به ویژه مدیران دستگاه سیاست خارجی ما باید بر روی آن تأکید کنند و رسانه‌ها و صاحبان تریبون در کشور بر روی آن متمرکز شوند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات