۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۶۴۵۵۹۸
نماینده منتخب مردم اسفراین در مجلس:

تحقق جهش تولید مستلزم اصلاح قوانین دست و پاگیر از سوی مجلس است

تحقق جهش تولید مستلزم اصلاح قوانین دست و پاگیر از سوی مجلس است
نماینده منتخب اسفراین در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تحقق شعار جهش تولید را درگرو اصلاح قوانین دست و پاگیر از سوی مجلس دانست.

امان‌الله حسین‌پور، نماینده منتخب مردم اسفراین در مجلس یازدهم شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام جهش تولید ملی، اظهار کرد: هر چند اقداماتی از سوی دولت در راستای تحقق اهداف رونق تولید انجام شده اما با نقطه ایده آل فاصله بسیار زیادی داریم.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید به‌منظور تحقق اهداف جهش تولید ملی، موانع تولید را در مرحله نخست شناسایی کند، خاطرنشان کرد: در برخی از موارد موانع تولید شناسایی شده اما اقدامات مؤثری در راستای رفع این موانع صورت نگرفته که در سال جاری باید این اقدامات به‌صورت جدی دنبال شود.

حسین پور نخستین و مهم‌ترین مانع جهش تولید را قاچاق کالا در کشور عنوان کرد و بیان کرد: متأسفانه موضوع قاچاق کالا در کشور حل نشده به طوری که کالاهایی به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند که تولیدکنندگان داخلی به راحتی می‌توانند آن‌ها را تولید کنند، اما به دلایلی باز هم شاهد قاچاق کالا در کشور هستیم که باید دولت در برابر قاچاق کالا عرض اندام داشته باشد تا به بحث تولید داخلی ضربه‌ای وارد نشود.

نماینده منتخب مردم اسفراین در مجلس یازدهم شورای اسلامی با اشاره به بروکراسی اداری حاکم بر کشور، افزود: متأسفانه بروکراسی اداری فراوان و قوانین دست و پاگیری در کشور وجود دارد که سرمایه‌گذاران را خسته و ناامید کرده و دولت هم نتوانسته آیین‌نامه‌های اجرایی را در این راستا به‌خوبی تنظیم کند، بنابراین تولیدکنندگان در بحث مجوزهای تولید و موافقت‌نامه‌های اصولی همچنان سرگردان هستند.

حسین پور در ادامه خاطرنشان کرد: حمایت از تولیدات داخل و رفع موانع فروش از دیگر مواردی است که باید در راستای تحقق جهش تولید ملی به آن توجه ویژه داشت به نحوی که دولت باید برای فروش محصولات تولیدکنندگان داخلی چه در داخل کشور و چه در بازارهای همسایه و منطقه چاره‌اندیشی مناسبی داشته باشد.

وی با تأکید بر تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و با اشاره به وظایف مهم مجلس در بحث جهش تولید ملی گفت: مجلس باید قوانین مزاحم و دست و پاگیر را شناسایی کرده و نسبت به اصلاح این قوانین اقدام مثبتی داشته باشد، ضمن اینکه برخی از قوانین در اجرای صحیح آن از سوی دولت دچار مشکل هستند که باید مجلس نسبت به این موارد نیز نظارت صحیح داشته باشد.

نماینده منتخب مردم اسفراین در مجلس آینده شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه مجلس آینده در حوزه نظارت نقش به سزایی را در سال جاری دارد، اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت‌های خوبی در کشور به‌منظور رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان و صنایع داخل وجود دارد که باید هم دولت و هم مجلس با یکدیگر به‌صورت هماهنگ عمل کنند تا اهداف رهبری در راستای نام‌گذاری سال جهش تولید ملی به سرانجام برسد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات