۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۶۴۵۶۰۷
حجت الاسلام حبیب نتاج؛

طلاب در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند

طلاب در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند
معاون تهذیب مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین (ع) آمل مهم ترین اقدامات صورت گرفته از سوی این مدرسه علمیه برای مقابله با ویروس کرونا در سطح شهرستان را تشریح کرد.
حجت الاسلام روح الله حبیب نتاج، معاون تهذیب مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین (ع) آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مهم ترین اقدامات صورت گرفته از سوی این مدرسه علمیه برای مقابله با ویروس کرونا در سطح شهرستان را تشریح کرد.
 
وی به تشکیل گروه جهادی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا با حضور طلاب این مدرسه علمیه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از بیست طلبه جهادی در سطح شهرستان مشغول خدمات رسانی و مقابله با ویروس کرونا هستند.
 
حجت الاسلام حبیب نتاج با اشاره به این که این طلاب به صورت خودجوش مشغول فعالیت های جهادی در این شهرستان هستند، بیان داشت: ضد عفونی کردن مراکز عمومی سطح شهر، خدمات رسانی به بیماران در سطح مراکز درمانی، توزیع مواد ضد عفونی کننده و همچنین غسل و دفن میت از جمله مهم ترین اقدامات صورت گرفته از سوی طلاب جهادی این مدرسه علمیه بوده است.
 
معاون تهذیب مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل با بیان این که خدمات دهی طلاب بسیجی و جهادی این مدرسه علمیه تا ریشه کن شدن کامل ویروس کرونا ادامه خواهد داشت، گفت: جامعه حوزوی در حوادث مختلف همواره در کنار مردم بوده و در شرایط کنونی نیز با مردم خواهد ماند.
 
حجت الاسلام حبیب نتاج همچنین به اقدامات آموزشی و آگاهی بخش به طلاب، اساتید و کادر مدرسه و آحاد مردم جهت مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: آشنایی طلاب با این بیماری و راه های جلوگیری از شیوع آن در جامعه به عنوان کسانی که این روزها در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا حاضر هستند ضروری است.
 
وی در ادامه سخنان خود به تشکیل نشست ستاد بحران کرونا با حضور مدیر و معاونان این مدرسه علمیه اشاره کرد و گفت: یاری رساندن به مردم و به ویژه مبتلایان با استفاده از اساتید، طلاب جوان، روحانیان مبلغ و همکار در اداره تبلیغات اسلامی، سپاه و بسیج از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی طلاب جهادی این مدرسه علمیه است.

حجت الاسلام حبیب نتاج به برگزاری جلسه مدیریت بحران و هماهنگی با ستاد قرار گاه جهادی طلاب حوزه علمیه استان اشاره کرد و افزود: نشر احکام شرعی بیماران کرونایی و احکام تجهیز و تغسیل میت کرونایی از جمله برنامه‌هایی است که از سوی این مجموعه صورت گرفته است.
 
وی از مشاوره، امید بخشی و ایجاد آرامش روحی روانی و پاسخ به شبهات بین آحاد مردم در فضای مجازی خبر داد و خاطرنشان کرد: انتشار پیام سلامت و راه‌های مقابله با ویروس کرونا و تغذیه مناسب از سوی یکی از طلاب این مدرسه که دارای دکترای میکروبیولوژی تخصصی صنایع غذایی است از جمله اقداماتی است که تاکنون صورت گرفته است.
 
معاون تهذیب مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین (ع) آمل همچنین به همکاری با بسیج طلاب و پدافند زیستی سپاه ناحیه آمل با هدف مقابله با ویروس منحوس کرونا در دانشگاه فناوری نوین این شهرستان اشاره کرد و گفت: تهیه و توزیع مواد شوینده و بهداشتی، ضد عفونی کردن محلات، مراکز درمانی و عمومی نیز از جمله اقدامات مهمی بود که تا این لحظه از سوی طلاب جهادی این مدرسه صورت پذیرفته است.

وی از ضد عفونی کردن مسجد جامع، محیط مدرس ها، فضای سالن، حجرات و اتاق کادر مدرسه تا این لحظه خبر داد و افزود: جامعه حوزوی در این شرایط سخت از همه توان و ظرفیت موجود در جهت خدمات رسانی به مردم و سایر بخش‌های جامعه استفاده خواهند کرد.

حجت الاسلام حبیب نتاج با بیان این که امروز باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت کاهش شیوع و گسترش این ویروس در جامعه استفاده شود، ادامه داد: طلاب حوزه نیز در این شرایط خاص همگام و همراه با سایر اقشار جامعه به خدمات رسانی به منظور ریشه کن کردن ویروس کرونا مشغول هستند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات