۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۴۵۶۱۱
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در گفت و گو با رسا:

جهش اقتصادی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

جهش اقتصادی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است
نماینده مجلس خبرگان رهبری، واردات بی رویه و کالاهای قاچاق را خنثی کننده اقتصاد مقاومتی دانست و تحقق جهش اقتصادی را عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن سعیدی نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به نام گذاری سال 99 از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: به حکم آیه شریفه «وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ» که ظهورش تنها در قدرت نظامی و دفاعی نیست، بلکه در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، فضای مجازی و... دنیا باید شاهد قدرت روز افزون جمهوری اسلامی باشد.

وی استقلال اقتصادی را بستر ساز استقلال در سایر عرصه ها دانست و گفت: هر کشوری که بخواهد در عرصه های مختلف مستقل باشد، در ابتدا باید به استقلال اقتصادی بیاندیشد.

جهش اقتصادی تحقق بخشیدن به بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب است

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رونق و جهش تولید نقش بی همتایی در توانایی و استقلال نظام اسلامی دارد، تصریح کرد: جهش اقتصادی تحقق بخشیدن به بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی به تبیین الزامات تحقق جهش تولید پرداخت و افزود: فرمایش رهبر معظم انقلاب در صورتی تحقق پیدا می کند که اتکای مسؤولان به جذب کار ایرانی، سرمایه ایرانی و کالای ایرانی باشد؛ یعنی جهش تولید باید بر اساس این سه مسأله صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که مسؤولان باید حتی الامکان سرمایه های بومی خودمان را جذب کنند، اظهار داشت: ما یک نقدینگی عظیمی داریم که سیاست ها مسؤولان باید به گونه ای باشد که این نقدینگی عظیم را در راستای جهش تولید جهت دهی کنند.

دستگاه های دولتی از کالای ایرانی استفاده کنند

وی کار ایرانی را یکی دیگر از الزامات تحقق جهش تولید عنوان کرد و گفت: این مقدار نیروی عظیم جوان به ویژه جوانان تحصیلکرده بی شماری که در ایران وجود دارد و به خصوص نیروهای بانشاط جهادی که اگر به کار گرفته شوند، مسلماً این توقع است که به زودی فرمایش رهبر معظم انقلاب محقق می شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری خطاب به مسؤولان در راستای حمایت از کالای داخلی تصریح کرد: همه دستگاه های دولتی و مؤسسات باید بدانند که در خریدهایشان تا حد امکان از کالای ایرانی استفاده کنند.

تحقق جهش تولید با ارتقای فرهنگ استفاده از کالای داخلی

وی بر لزوم وجود تعصب حمایت از کالای ایرانی در مردم تأکید کرد و افزود: باید فرهنگ حمایت از کالای ایرانی بیش از پیش در مردم پررنگ شود که نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ضمن انتقاد از عملکرد برخی از مسؤولان در مقابله با قاچاق اظهار داشت: اگر چه کارهایی در راستای مقابله با قاچاق صورت گرفته اما مردم ما باور نمی کنند که با وجود زیاد بودن کالای خارجی در بازار، مسؤولان بگویند که ما برای جلوگیری از قاچاق و واردات نادرست، اراده جدی داریم.

واردات و قاچاق خنثی کننده اقتصاد مقاومتی است

وی واردات و قاچاق را در تضاد با اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این واردات بی رویه و کالاهای قاچاق، خنثی کننده نسخه نجات بخش ما یعنی اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری عزم ملی و همدلی مردم و مسؤولان را لازمه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: گر چه خطاب اصلی این پیام به مسؤولان سه قوه است اما در نظام مردم سالار ما مسلماً با عزم ملی، همدلی و همراهی مردم کارها به نتیجه نمی رسد، بلکه اگر مردم با عزم ملی، همراهی و همدلی با مسؤولان هم قدم باشند، در این صورت می توان گفت که به حول و قوه الهی به قله های سعادت و منویات مقام معظم رهبری دست پیدا خواهیم کرد./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات