۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۶۴۵۶۷۲
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی مطرح کرد؛

صوت/ پاسخ به شبهه زیارت حرم اهل بیت و بیماری کرونا

تعداد بازدید : 2
احسان قنبری نسب
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
احسنت بر استاد قرائتی شیوا و رسا سخن گفتند
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
خلاصه کلام ایشان این است استفاده شخصی از هر وسیله بیت المال ممنوع است
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
دنیای پس از کرونا

بیماری کرونا حالا دیگر در تمام کره‌ زمین سایه‌ سنگین خود را بر زندگی انسان‌ها افکنده است. هر روز آمار مبتلایان و جان‌باختگان هولناک‌تر می‌شود. سرعت شیوع این ویروس بسیار زیاد است و همین امر دولت‌ها را به اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه برای حضور افراد در شهرها واداشته است. در اکثر کشورها مدارس و دانشگاه‌ها و مسابقات ورزشی تعطیل شده‌اند. برخی کشورها قرنطینه‌ سراسری اعلام کرده‌اند و از نیروهای نظامی و مجازات‌ برای در خانه نگاه‌داشتن مردم بهره جسته‌اند.

کسب و کارهای بسیاری تن به تعطیلی داده و بسیاری از ادارات دولتی نیز کارهای خود را تعطیل و یا حداقلی و پاره‌وقت کرده‌اند. شهرها یکی یکی به شهر ارواح تبدیل می‌شوند. سینماها، کافه‌ها، رستوران‌ها، بازار و فروشگاه‌های بزرگ و... رو به تعطیلی نهاده‌اند.

کارخانه‌های بزرگ تعطیل شده‌اند و کارگران خانه‌نشین. شرکت‌های هواپیمایی، پروازهای خود را کاهش داده‌اند، مسافرت‌ها حداقل شده است، چرا که بسیاری از کشورها مرزهای خود را بسته‌اند و حتی سفرهای بین شهری به شدت کاهش یافته است. در اثر کاهش تقاضا برای مصرف انرژی، قیمت نفت و سوخت‌های فسیلی شدیدا افت کرده است.

اما در این بین اتفاق دیگری در جریان است:
کره‌ زمین دارد نفس می‌کشد!
تصاویری از شهر ونیز منتشر شده است که نشان می‌دهد پس از قرنطینه آب چقدر زلال شده است، که ماهی‌ها را می‌توان دید، قوها در شهر شناکنان به هر سو می‌روند و انعکاس ساختمان‌های زیبای تاریخی در آب جلوه‌ زیبایی به شهر تاریخی ونیز بخشیده است.

تعطیلی کارخانه‌ها، کاهش مصرف بسیاری از اقلام، کاهش مصرف سوخت و ... هرچند موقت، فرصتی برای تنفس به کره زمینی داده است که در اثر گرمایش و تغییرات اقلیمی، شاهد دگرگونی‌های بسیاری در سال‌های اخیر بوده است.

قسمت بزرگی از آلودگی هوا ناشی از فعالیت نیروگاه‌هایی است که بابد برق صنایع بزرگ را تامین بکنند و با مصرف سوخت فسیلی کار می‌کنند. با تعطیلی کارخانه‌ها، طبعا نیاز به تولید انرژی و کار نیروگاه‌ها و مصرف سوخت فسیلی کاهش چشمگیری خواهد داشت‌.

همچنین مردم در طی این مدت کمتر فرصت خرید اقلام آلوده کننده‌ محیط زیست را خواهند یافت و آلودگی هوا، ولو برای چند هفته یا چند ماه، کاهش خواهد یافت.

نتایج اولیه تحقیقات پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد که امسال (میلادی) میزان تولید دی اکسید کربن که باعث گرم شدن کره زمین می‌شود کاهش چشمگیری داشته است.

مونو اکسید کربن، گازی که عمدتا خودروها تولید می‌کنند، هم در مقایسه با سال گذشته کمتر شده است. همه‌گیری ویروس کرونا باعث کاهش فعالیت‌های اقتصادی در دنیا شده و گازهایی که در حمل و نقل و بخش انرژی تولید می‌شوند کاهش زیادی داشته است.

اما یک نگرانی بزرگ وجود دارد و آن اینکه پس از پایان همه‌گیری کرونا، دولت‌ها برای بازگرداندن اقتصاد راکد‌شده‌ خود به حالت قبل چه کار خواهند کرد؟
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
یکی از کارهای خوب و دیرینه حاج آقا قرائتی ، برنامه درسهایی از قرآن است
بخشی که الآن مهم است مورد توجه قرار بگیرد ، آرم برنامه است
این آرم صوت قرآن است و در نهایت یک صلوات غرا

حاج آقا و همکارانشان نشان دادند که می شود بدون موسیقی سازی هم ، آرم عالی داشت
شاد
متین
معنوی

عزیزان رسا تلاش بفرمایند که این رویه نورانی و مبارک ایشان در ارائه شادی و نشاط توام با ذکر و بدون موسیقی را تکثیر کنند

هر جایزی مطلوب نیست
جایز بودن نوعی از موسیقی ، به معنای خوب بودن و ارزشمندی کاربرد آن نمی باشد
لذا امام راحل رضوان اللّٰه تعالی علیه از ابتدای انقلاب اسلامی به دنبال حذف مطلق موسیقی بوده اند ، با وجود نظر ایشان در باب آلات موسیقی ، که آلات مشترکه می نامیدند ، یعنی مشترک بین حرام و جایز
اما جایزی که ارزش بکارگیری در فعالیتهای فرهنگی و دینی ندارد
صرفا جایز نامطلوبی است که اگر کسی به آن اقدام کرد ، مورد مواخذه نیست
اما ارتقای معنویت و نورانیت را نمی شود از چیزی انتظار داشت که به کلی در بساط انسانهای الگو (حضرات معصومان علیهم السلام ) اثری از آن دیده نمی شود ، جز مذمت و پرهیز دادن از آن
تشکر
0
0