۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۶۴۵۸۰۷
مدیر کل اداره کل ارشاد استان آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

خرید بیش از 50 عنوان کتاب در راستای حمایت از ناشران استانی

خرید بیش از 50 عنوان کتاب در راستای حمایت از ناشران استانی
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی از خرید 57 عنوان کتاب به ارزش 56 میلیون تومان از ناشران استان با هدف حمایت از پدیدآورندگان کتاب استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  ناصر خدایاری، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، گقت: در سال 98 جهت حمایت از ناشران و مولفین استان 57 عنوان کتاب در تمام زمینه‌ها به ارزش 56 میلیون تومان خریداری شده است.

وی حمایت از نویسندگان و ناشران بومی را بسیار مهم برشمرد و گفت: حمایت از این قشر که با وجود مشکلات فراوان در راستای توسعه فرهنگی جامعه گام بر می‌دارند باید از اولویت‌های نهادهای فرهنگی و مسئولان استانی باشد .

این مقام مسئول ادامه داد: حمایت ویژه از ناشران، نویسندگان، کتابفروشی‌ها و به طور کلی فعالان حوزه کتاب از مهم‌ترین وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی است.

حجت الاسلام خدایاری افزود: بستر توسعه هر جامعه بحث فرهنگ و یکی از مؤلفه‌های آن کتاب و کتابخوانی است، بنابراین همه وظیفه دارند در این راستا اقدام جدی داشته باشند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی  اظهار کرد: در این راستا برنامه ریزی صحیح فرهنگی علاوه بر حفظ هویت عقیدتی و قومی عاملی است كه منجر به ایستادگی در مقابل هجوم فرهنگ بی فرهنگی بیگانه شد، و به حفظ فرهنگ خودی می انجامد.
 
وی بیان کرد: در سال 98 نزدیک دویست و هشت عنوان کتاب به چاپ رسیده که صد و چهل عنوان مربوط به شش ماهه اول و 68 عنوان نیز در شش ماهه دوم منتشر شده است.
 
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی  عنوان کرد: این تعداد کتاب خریداری شده به زبان‌های ترکی، فارسی و کردی بوده که به مراکز علمی، فرهنگی، کتابخانه‌های ادارات و سازمان‌ها اهدا می‌گردد.

وی در پایان سخنان خود گفت: لازم به یادآوری است که امسال با وجود نصف شدن اعتبار تخصیص یافته به خرید کتاب از نویسندگان استان، این امر مهم صورت گرفته است.
میثم صدیقیان
ارسال نظرات