۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۶۴۵۸۴۱
حجت الاسلام عبادی:

اهتمام جدی به «جهش تولید» رافع مشکلات اقتصادی کشور است

اهتمام جدی به «جهش تولید» رافع مشکلات اقتصادی کشور است
نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی گفت: اهتمام جدی و همگانی مردم، مسؤولان و تولیدگران به «جهش تولید» سبب رفع مشکلات اقتصادی موجود در کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری شعار امسال را در راستا و تکمیل‌کننده شعار سال قبل که رونق تولید بود انتخاب کردند و با توجه به تحریم علیه ایران که هم از نظر اقتصادی تأثیرگذار بوده و از سویی دیگر که فروش و قیمت نفت کاهش یافته انتخاب این شعار بسیار زیباست.

وی افزود: نفتی که تاکنون به فروش می‌رساندیم در حال حاضر قیمت آن کاهش یافته و این پایین آمدن درآمد نفتی در سطح جامعه اعم از پروژه‌های عمرانی و درآمدها خود را نشان خواهد داد و تنها راه درمان اقتصادی کشور این است که باید دولت توجه ویژه و بیشتری به بنگاه‌های تولید کند تا تولید افزایش یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که دولت تولید را افزایش دهد به تبع اشتغال بیشتری هم ایجاد می‌شود و در نتیجه درآمدهای کشور افزایش می‌یابد و هنگامی که درآمدها بیشتر شود پشتوانه پولی و مالی هم در کشور افزایش پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام عبادی بیان کرد: در سال‌های گذشته رونق تولید رقم خورده و حال نوبت این است که دولت به جهش تولید توجه کند. در حال حاضر ایران به کشورهای عضو اوراسیا پیوسته و این خود اتفاقی خوب برای کشور و دستاورد بزرگی است و در این راستا سهولت زیادی نسبت به صادرات کالا می‌شود چراکه زمینه زیرساختی و روابط بین‌المللی وجود دارد.

وی گفت: یکی از استان‌های کشور روزانه 150 کانتینر خیار سبز تولید و به کشور روسیه صادر می‌کند این در حالی است که این استان جزء استان‌های کم آب اما با بهره‌وری بالاست. ما نیز در خراسان جنوبی می‌توانیم این موضوع را سرمشق قرار داده و با روش کشاورزی گلخانه‌ای تولید بالا را در کشور رقم بزنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزی یکی از بخش‌هایی است که می‌توان با بهره‌وری از آب رونق و جهش تولید را رقم زد گفت: امتیاز کشور ایران این است که تنوع تولید در آن زیاد است.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی گفت: درواقع اهتمام جدی و همگانی مردم، مسؤولان و تولیدگران به «جهش تولید» سبب رفع مشکلات اقتصادی موجود در کشور می‌شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات