۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۶۴۶۰۸۸
امام‌جمعه بیرجند:

آگاهی بخشی مناسب رسانه‌ها به مردم در ایام کرونا اهمیت مضاعفی دارد

آگاهی بخشی مناسب رسانه‌ها به مردم در ایام کرونا اهمیت مضاعفی دارد
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با قدردانی از رسانه‌ها و مطبوعات استان، گفت: آگاهی بخشی مناسب و اصولی به مردم و جامعه در کرونا اهمیت مضاعفی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، عصر یکشنبه در نشست با مدیرکل صداوسیما و مسؤول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) افزود: ان‌شاءالله این دوران به سر خواهد آمد و کرونا را شکست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه کشور به خاطر ویروس کرونا در شرایط استثنایی قرار گرفته است گفت: سلام و عرض خدا قوت و خسته نباشید این‌جانب را به همکارانتان برسانید و خداوند به شما خیر عنایت بفرماید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی به اشاره به اهمیت نقش اطلاع‌رسانی در جامعه اظهار داشت: آن‌ها که مسؤول هستند و تریبون در اختیار دارند چه در رسانه ملی، فضای مجازی، نماز جمعه، مساجد و غیره باید به این مسئله دقت داشته باشند که اگر به وظیفه خود عمل نکنند، بیگانه جای آنان را پُر خواهد کرد.

وی افزود: در گذشته جوامع بشری ارتباطات بسیار محدودی با همدیگر داشته‌اند و نسلی که به بار می‌آمد طبق آداب‌ورسوم خانوادگی و بومی پا به میدان می‌گذاشت اما در عصر حاضر نیز اگر خانواده‌ها، آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها، مسؤولان و رسانه‌ها کار خودشان را به درستی انجام ندهند و آنچه نیاز کنونی و آینده جامعه است تدبیر نکنند، خسارت‌های زیادی به بار خواهد آمد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه برای آگاهی بخشی و تغذیه فکری جامعه نیازمند اقدامات کارشناسی شده‌ای هستیم گفت: با توجه به اینکه ما مسؤول اندیشه، سیاست، فرهنگ و اخلاق مردم هستیم لذا پیشنهاد دارم که با بهره‌گیری از کارشناسان و با مطالعات همه‌جانبه به بررسی اولویت‌ها، شیوه‌ها، مناسبت‌های سیاسی و مکانی برنامه‌ها و رویدادها بپردازیم.

وی تأکید کرد: اگر در این امر موفق عمل کنیم و کار به درستی انجام شود، هیچ ثوابی بالاتر از آن نیست و اگر کوتاهی کردیم و فعالیت‌ها به درستی صورت نگیرد بالاترین گناه محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه آگاهی بخشی به جامعه در حوادث از اهمیت مضاعفی برخوردار است گفت: از همه زحمات و تلاش‌های صداوسیمای استان و اصحاب رسانه درزمینهٔ آگاهی سازی جامعه در مبارزه با ویروس منحوس کرونا تشکر و قدردانی می‌نمایم و دعاگوی آنان هستم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات