۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۶۴۶۰۸۹
امام‌جمعه آشخانه:

تحقق جهش تولید زمینه‌ساز ارتقای رفاه اقتصادی در کشور است

تحقق جهش تولید زمینه‌ساز ارتقای رفاه اقتصادی در کشور است
امام‌جمعه آشخانه گفت: تحقق جهش تولید در بخش‌های مختلف کشور، افزون بر رفع مشکلات موجود زمینه‌ساز ارتقای رفاه اقتصادی و عمومی در ایران خواهد بود.

حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام‌جمعه آشخانه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری چندین سال است که شعارهای سال را با موضوع مسائل اقتصادی نام‌گذاری می‌کند که قطعاً از این نام‌گذاری‌ها هدف والایی دارد.

وی ادامه داد: هدف مقام عظمای ولایت از نام‌گذاری سال با موضوع مباحث اقتصادی بر این است که کشور که در حال حاضر در عرصه دفاعی موقعیت خوبی دارد و دشمنان نمی‌توانند کشور را تهدید نظامی کنند و توان دفاعی کشور ایران آگاه شده‌اند ازلحاظ اقتصادی نیز به مرحله بالایی برسد.

حجت‌الاسلام احمدزاده افزود: امروز به دلیل ساختارهای ضعیف و مشکلاتی که بعد از جنگ به وجود آمد، کشور ازلحاظ اقتصادی ضعیف است و چالش‌های جهانی بر اقتصاد کشور مؤثر است، هدف رهبری این است که کشور به جایگاه اقتصادی برسد که با تکان‌های اقتصادی دنیا مورد تعرض واقع نشود.

وی با اشاره به شعار سال 98 که رونق تولید بود، یادآور شد: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته، البته بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری این اتفاقات خیلی در زندگی مردم ملموس نبود به این دلیل امسال جهش تولید نام‌گذاری شد که تکمیل‌کننده شعار سال گذشته باشد.

امام‌جمعه آشخانه خاطرنشان کرد: سال گذشته مقدمه‌ای برای راه‌اندازی کارگاه‌ها، کارخانه‌ها بود، باید در سال جاری با یک جهش، کشور بتواند علاوه بر مسائل بین‌المللی در مسائل داخلی نیز یک‌صدا قدرتی را برای کشور احیا کند و مردم در سایه این قدرت اقتصادی به رفاه عمومی برسند زیرا اقشار آسیب‌پذیر جامعه در فشار هستند.

وی ادامه داد: جهت رفاه اقشار جامعه، باید مسؤولان، مدیران، بخش‌های خصوصی شامل تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی در این جهاد حضور پیدا کنند و بتوانند مراکز اقتصادی کشور را فعال کنند و به عنوان الگویی در منطقه و مردم مسلمان سراسر جهان تبدیل شوند.

حجت‌الاسلام احمدزاده گفت: باید تمام فعالیت‌های سیاسی، دینی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی کشور در جهت اهداف انقلاب قرار بگیرد تا باعث اتصال عدالت شود.

وی یکی از تفاوت‌های اقتصاد ایران با سایر کشورهای دنیا را عدالت در اقتصاد خواند و گفت: اقتصاد دنیا خیلی به دنبال عدالت نیست در بحث کرونا بیش از 30 میلیون نفر از مردم آمریکا فاقد امکانات اولیه و بیمه هستند، علی‌رغم دادوفریادهایی که در دنیا در جهت پیشرفت و دفاع از حقوق بشر راه انداخته‌اند، درواقع در مسئله کرونا، باعث سرافکندگی آمریکا است که از کره جنوبی درخواست کمک کند.

امام‌جمعه آشخانه اضافه کرد: کشور ایران، با سرافرازی در همه مسیرها به‌خصوص در بحث کرونا با یاری و همت مردم، ولایت رهبری، پشتکار مسؤولان از این مسئله عبور خواهد کرد و در گروه کشورهای اقتصادی جهان قرار خواهد گرفت./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات