۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۴۶۱۸۶
سرطانی به نام اسرائیل؛

گزارش اندیشکده صهیونیستی از افزایش نفرت از اسرائیل در اروپا

گزارش اندیشکده صهیونیستی از افزایش نفرت از اسرائیل در اروپا
یک اندیشکده صهیونیستی در گزارشی اذعان کرد که ده‌ها میلیون نفر از مردم کشورهای اروپایی رژیم ‌صهیونیستی را با نازی‌های آلمان یکسان می‌دانند چراکه آنها معتقدند این رژیم در حال نسل‌کشی فلسطینیان ‌است.

به گزارش خبرگزاري رسا، مرکز مطالعات راهبردی بگین سادات در گزارشی به قلم دکتر مانفرد گرتستنفلد از محققان این اندیشکده و رئیس سابق کمیته راهبری اندیشکده مرکز امور عمومی اورشلیم می‌نویسد: ده‌ها میلیون نفر از شهروندان اروپایی، دیدگاهی منفی نسبت به رژیم صهیونیستی دارند. این مسئله خود را به شیوه‌های مختلفی نشان می‌دهد که جدی‌ترین آن، مقایسه اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین، با اقدامات نازی‌های آلمان است.

نگارنده این یادداشت می‌نویسد: افکارسنجی‌های جدید در اروپا تصویر روشنی از نگرش مردم کشورهای اروپایی نمایش می‌دهد. یکی از جزئی‌ترین این مطالعات، گزارشی است که اخیراً توسط لیگ اقدام و محافظت مجارستان تهیه و توسط شرکت مجاری اینسپایرا آماده شده است.

بر اساس این گزارش اینسپایرا با نمونه‌هایی از مجموعه آماری جمعیت بزرگسالان بین سنین ۱۸ تا ۷۵ سال به تفکیک جنسیت، گروه سنی و تحصیلات در ۱۶ کشور اروپایی مصاحبه کرده است. بیست و پنج درصد از مصاحبه‌شوندگان با این گزاره که رژیم صهیونیستی در مقابل دشمنانش به شکل قانونی به دفاع از خود می‌پردازد، مخالف هستند. بیست و هفت درصد با این گزاره که رژیم صهیونیستی تنها کشور دموکراتیک در خاورمیانه است، مخالف هستند. وقتی ۲۵% از جمعیت مذکور به سیاست‌های رژیم صهیونیستی فکر می‌کنند، احساس می‌کنند که می‌توانند درک کنند چرا بعضی از مردم از یهودی‌ها متنفر هستند. بیست و چهار درصد معتقدند که سیاست رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی‌ها، تحریم بین‌المللی رژیم صهیونیستی را توجیه می‌کند. همین درصد از افراد فکر می‌کنند که رفتار صهیونیست‌ها با فلسطینی‌ها، مشابه نازی‌هاست. در جوامع غربی امروز، اصطلاح "رفتاری مانند نازی‌ها" برای انتقال یک مفهوم کاملاً شرورانه و خبیثانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا به معنی تمایل یا اقدام عملی برای ارتکاب نسل‌کشی است.

این اندیشکده در ادامه گزارش خود آورده است: در دنیای امروز، رژیم صهیونیستی و یهودیان با یک نظریه جدید شناخته می‌شوند: اینکه رژیم صهیونیستی، کشور یهود، یک رژیم نازی است که قصد دارد فلسطینی‌ها را از صحنه روزگار حذف کند. نظرسنجی شرکت اینسپایرا داده‌هایی جدید را برای تکمیل مطالعات قبلی در این زمینه فراهم ساخت. اگرچه اعداد و ارقام تفاوت قابل توجهی میان مطالعات دارند، می‌توان همه آن‌ها را اینگونه ترجمه کرد که ده‌ها میلیون نفر از اروپایی‌ها باور دارند که رژیم صهیونیستی با این تعریف جدید از شیطانیت و خباثت مطلق مطابقت دارد.

گرتستفلد در بخش دیگری از این گزارش می‌نویسد: قبل از اینسپایرا، گزارشی در سال ۲۰۱۱ توسط دانشگاه بیلفلد به نمایندگی از بنیاد سوسیال دموکرات آلمانی فردریش اوبرت، منتشر شده بود. تحقیقات آن در هفت کشور اروپایی انجام شده بود. مصاحبه‌کنندگان در پاییز ۲۰۰۸، در هر کشور ۱۰۰۰ نفر از افراد بالای ۱۶ سال را افکارسنجی کردند. یکی از پرسش‌های این نظرسنجی این بود که آیا افراد با این گزاره موافق هستند که رژیم صهیونیستی در حال انجام یک جنگ نسل‌کشی علیه فلسطین است یا خیر. کمترین درصد افرادی که با این گزاره موافق بودند، در ایتالیا و هلند، به ترتیب با ۳۸% و ۳۹% مشاهده شد. سایر ارقام به این شکل بود:‌ مجارستان ۴۱%، بریتانیا ۴۲%، آلمان ۴۸% و پرتغال ۴۹%. در لهستان، رقم حیرت‌انگیز ۶۳% بود.

در سال ۲۰۰۴، دانشگاه بیلفلد تحقیقاتی مشابه را اجرا کرد که فقط آلمان را پوشش می‌داد. از بیش از ۲۵۰۰ نفر بزرگسال آلمانی پرسیده شد که آیا با این عبارت موافق هستند:‌"کاری که امروز دولت رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها می‌کند، در اصل با آنچه نازی‌ها در رایش سوم کردند تفاوتی ندارد. " پنجاه و یک درصد از مصاحبه‌شوندگان گزاره فوق را تأیید کردند. شصت و هشت درصد با این گزاره موافق بودند که "رژیم صهیونیستی جنگ نابودی را علیه فلسطین به راه انداخته است. "

بگین سادات در بخش دیگری از این گزارش اینگونه می‌نویسد: در پاییز ۲۰۰۳، یک نظرسنجی در ایتالیا توسط پائولا مرولا نشان داد که ۱۷% از ایتالیایی‌ها گفته‌اند که بهتر است رژیم صهیونیستی وجود نداشته باشد. تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۷ توسط جی‌اف‌اس‌برن در سوئیس منتشر شد نشان داد که ۵۰% از جمعیت سوئیس، رژیم صهیونیستی را به مثابه "جالوت در جنگ نسل‌کشی فلسطینی‌ها" می‌بینند. در سال ۲۰۱۲، گزارشی در نروژ انجام شد و در آن از یک گروه نمونه از افراد پرسیده شد "آیا کاری که رژیم صهیونیستی با فلسطین انجام می‌دهد شبیه به کاری است که نازی‌ها کردند؟ " سی و هشت درصد به این سؤال پاسخ مثبت دادند.

این اندیشکده صهیونیستی در بخش پایانی گزارش خود به چند نمونه دیگر از افکارسنجی‌های صورت گرفته در اروپا اشاره می‌کند: در گزارشی که در سال ۲۰۱۳ توسط بنیاد برتلسمان انجام گرفت، مشخص شد که ۴۱% از جمعیت آلمانی‌ها موافق این عبارت هستند که رفتار رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها مشابه نازی‌هاست. در سال ۲۰۰۷، این رقم ۳۰% بود. ارقام سال ۲۰۱۳ بدین معناست که بیش از ۲۵ میلیون از بزرگسالان آلمانی باور دارند که رژیم صهیونیستی مطلقاً شرور است.

یافته‌های یک تحقیق انگلیسی در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که ۲۳% از جمعیت بریتانیا فکر می‌کنند که رژیم صهیونیستی عامدانه سعی دارد مردم فلسطین را پاکسازی کند. بیست و یک درصد، رژیم صهیونیستی را یک کشور آپارتاید می‌دانند. هیجده درصد فکر می‌کردند که منافع رژیم صهیونیستی با منافع بقیه جهان در تضاد است. ده درصد فکر می‌کردند که رژیم صهیونیستی، عامل همه مشکلات در خاورمیانه است و ۹% معتقد بودند که مردم باید کالاها و محصولات رژیم صهیونیستیی را تحریم کنند.

آژانس حقوق بنیادین اتحادیه اروپا، در سال ۲۰۱۸ یک نظرسنجی در میان یهودیان اروپایی انجام داد. این گزارش نشان داد که رایج‌ترین عباراتی که یهودی‌ها با آن روبرو هستند، این است که صهیونیست‌ها مشابه نازی‌ها با فلسطین رفتار می‌کنند. این مسئله توسط ۵۱% از مصاحبه‌شوندگان ذکر شده بود.

نویسنده این یادداشت به مقامات این رژیم هشدار می‌دهد که لازم است برای مقابله با تشدید این اوضاع لابی و هماهنگی‌های بیشتری با اتحادیه انجام دهند تا از شتاب گرفتن افزایش دیدگاه‌های منفی مردم اروپا و جهان جلوگیری شود.

اگرچه این اندیشکده به دنبال مظلوم‌نمایی و وارونه نشان دادن حقایق در خصوص رژیم صهیونیستی است اما لازم به یادآوری است با نگاهی به گزارش این اندیشکده مطرح صهیونیستی می‌توان دریافت که  نگرش منفی به رژیم صهیونیستی تنها مختص به کشورهای مسلمان نیست و طبق نظرسنجی‌های انجام شده در اروپا صدها میلیون نفر از شهروندان کشورهای اروپا، ‌ دیدگاه بسیار منفی به سیاست‌ها و حتی خود رژیم صهیونیستی دارند.

آخرین نمونه این نگرش منفی نسبت به رژیم اشغالگر قدس را می‌توان در اخبار امتناع کشورهای مختلف جهان در فروش یا ارسال تجهیزات و محصولات پزشکی به رژیم صهیونیستی برای مقابله با ویروس کرونا مشاهده کرد./1360/

منبع:مشرق

ارسال نظرات