۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۴۶۱۸۷

نسخه قرآنی الازهر برای پایان دادن به بحران کرونا

نسخه قرآنی الازهر برای پایان دادن به بحران کرونا
مرکز فتوای الکترونیک الازهر مصر پایان دادن به بحران کرونا به توصیه قرآن کریم در دو چیز خلاصه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز فتوای الکترونیک الازهر مصر با صدور پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه‎های اجتماعی نوشت: پایان دادن به بحران کرونا به توصیه قرآن کریم در دو چیز خلاصه می‌شود؛ شکرگزاری نعمت‌ها و ایمان به ذات اقدس الهی.

 این مرکز با درج این پیام نوشت: «قرآن کریم و سنت نبوی(ص) هر آنچه را که مسلمانان برای دفع شر و نجات از بلاهای دنیا و آخرت به آن نیاز دارند، عرضه کرده است.

بحران کرونا نیز حاصل رواج معصیت و گناهانی است که پیامبر اکرم(ص) پیروان خود را از آن نهی کردند اما بسیاری آنها را کوچک و حقیر دانستند.

نسخه جامع برای پایان یافتن بحران کرونا نیز در قرآن کریم موجود است، آنجا که خداوند متعال می‌فرماید: «مَا يَفْعَلُ اللَّهُ بِعَذَابِكُمْ إِنْ شَكَرْتُمْ وَآمَنْتُمْ وَكَانَ اللَّهُ شَاكِرًا عَلِيمًا:  اگر سپاس بداريد و ايمان آوريد خدا مى‏‌خواهد با عذاب شما چه كند و خدا همواره سپاس‏‌پذير(حق‏‌شناس) داناست»(سوره نسا/ ۱۴۷) چراکه این آیه به دو عمل اساسی برای دفع بلا و حاصل شدن گشایش در سختی و ابتلاء اشاره دارد: شکر کردن و ایمان آوردن.

این آیه شریفه از جمله آیات امیدبخشی است که حس امیدواری انسان را در سختی‌ها و مشقت‌ها تقویت می‌کند چراکه خداوند متعال، ایمنی از عقوبات را در دو چیز خلاصه کرده؛ شکرگزاری و ایمان؛ شکر، عملی زبانی و گفتاری و ایمان، فعلی رفتاری است.

بنابر این توصیه قرآنی، شکرگزاری نعمت را افزایش داده و موجب دوام آن می‌شود و از دیگر سو بلایا و نقم را از انسان دور و دفع می‌کند.»/983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات