۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۴۶۳۳۹
امام‌جمعه فردوس:

انس با صحیفه سجادیه دریچه‌ای به‌سوی ملکوت و معنویت است

انس با صحیفه سجادیه دریچه‌ای به‌سوی ملکوت و معنویت است
امام‌جمعه فردوس گفت: اگر با صحیفه سجادیه انس گرفته و آن را مطالعه کنیم درواقع دریچه‌ای به‌سوی ملکوت و معنویت را به روی خود گشوده‌ایم.

حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی، امام‌جمعه فردوس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، با تبریک میلاد امام سجاد (ع) و اعیاد شعبانیه، گفت: هر یک از ائمه (ع) متناسب با زمان خود، روش خاصی برای هدایت جامعه داشتند، امام زین‌العابدین (ع) پس از کربلا به روشنگری و تبیین حقایق پرداختند و فرهنگ و اندیشه‌های اسلام راستین را در قالب دعا به مردم آموزش می‌دادند.

امام‌جمعه فردوس با تأکید بر اینکه امام سجاد (ره) راه گفتگو با خدا را به ما نشان دادند، افزود: از صحیفه سجادیه به‌عنوان زبور آل محمد (ص) یاد می‌شود چراکه یکی از ارزنده‌ترین آثار جهان اسلام و معارف الهی است.

وی با بیان اینکه ادعیه امام سجاد (ع) درس انسان‌سازی است، ادامه داد: اگر صحیفه سجادیه را در زندگی خود مورد مطالعه قرار دهیم قطعاً می‌توانیم دریچه‌ای از ملکوت ‌ به روی خود بگشاییم و با معارف الهی آشنا شویم.

حجت‌الاسلام بابایی با تأکید بر اینکه صحیفه سجادی مشتمل بر ناب‌ترین مسائل عبادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی است، گفت: صحیفه سجادیه در جامعه امروز مظلوم و مغفول واقع شده است.

امام‌جمعه فردوس با اشاره به دعای شریف مکارم الاخلاق در صحیفه سجادیه، بیان کرد: امام سجاد (ع) در بخشی از این دعا می‌فرماید: «وَ عَمِّرْنِی مَا کَانَ عُمُرِی بِذْلَةً فِی طَاعَتِکَ، فَإِذَا کَانَ عُمُرِی مَرْتَعاً لِلشَّیْطَانِ فَاقْبِضْنِی إِلَیْکَ قَبْلَ أَنْ یَسْبِقَ مَقْتُکَ إِلَیَّ، أَوْ یَسْتَحْکِمَ غَضَبُکَ عَلَی» و تأکید می‌کند پروردگارا من را تا زمانی زنده نگه دار که عمرم در طاعت تو مصروف می‌گردد و اگر بناست که عمر من چراگاه شیطان شود، جانم بستان، پیش از آنکه به غضبت مبتلا شوم یا خشمت بر من استوار شود.

وی با بیان اینکه چراگاه، کنایه از عمری است که در طاعت شیطان به سر آمده است، گفت: عمر بزرگ‌ترین سرمایه انسان است و اگر بخواهیم به‌خوبی از آن استفاده شود باید ارتباط خود با خدا را تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام بابایی به نقش امام سجاد (ع) در ماندگاری عاشورای حسینی اشاره و تأکید کرد: حضرت امام سجاد (ع) با سخنرانی و خطبه‌های آتشین خود به‌عنوان پیام‌رسان عاشورا نقش زیادی در شناساندن چهره پلید امویان به جامعه اسلامی داشتند و توانستند نهضت حق‌طلبانه سالار شهیدان را زنده نگه دارند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
مقام معظم رهبری:
من به یکایکِ شما عزیزان توصیه میکنم تا آن‌جا که میتوانید، با صحیفه سجادیّه مأنوس شوید. کتاب بسیار عظیمی است. این که گفته‌اند زبور آل محمّد، واقعاً همین طور است؛ پُر از نغمه‌های معنوی است، دعا و درس است؛ هم درس اخلاق است، هم درس علم‌النّفس است، هم درس امور اجتماعی است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
سهم ما از این دریای پرگهر چیست؟ سهم ما ، صید مروایدهای نهفته در درون دریای ادعیه اخت القرآن ، "صحیفه سجادیه" می باشد،و با مطالعه این فرازها ،و یا "نصب نرم افزار صحیفه سجادیه " رشد انسانی و اخلاقی خود را تضمین و قدم در مسیر " انسان کامل " برداریم.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
دعای مرزداران (دعای ۲۷) آن بسیار کوبنده است ، بسیار پسندیده و البته در این موقعیت ضروربست ، هماره بعد از نمازها آن را بخوانیم به نیت پیروزی کامل جبهه مقاومت و ظهور میسر و موفور السرور صاحب الزمان عجل اللّٰه تعالی فرجه و سلامه علیه
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
دعای عافیت صحیفه دعای ۲۳ هست و بسیار عالی
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴
دعاهای ۲۴ و ۲۵ برای والدین و فرزندان مغتنم است
0
0