۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۶۴۶۳۴۶
«پند‌های پیوند»؛

۴۷ نکته کلیدی درباره ازدواج

۴۷ نکته کلیدی درباره ازدواج
کتاب «پندهای پیوند»، با در نظر گرفتن آیات قرآن کریم و احادیث ائمه(ع)، ۴۷ نکته کلیدی درباره ازدواج و زندگی مشترک را به مخاطب ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاري رسا، کتاب «پندهای پیوند؛ نکته‌های خوشبختی در زندگی مشترک با تأکید بر اسلام و احادیث» به قلم  مرضیه فرجیان شوشتری اخیراً از سوی نشر معارف منتشر شد.

در قرن 21 که خانواده و روابط آن به عنوان یکی از مسائل مهم اجتماعی از منظر کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته است، آثار متعددی از وجوه مختلف تلاش کرده‌اند تا به این موضوع و معضلات پیرامون آن بپردازند.  انبوه کتاب‌های منتشر شده درباره این موضوع از یک سو، و نبود وقت و فرصت مناسب در زندگی امروز گاه انتخاب را برای مخاطبان سخت می‌کند؛ مخاطبانی که به زندگی پرسرعت امروز عادت کرده و دوست دارند همه چیز را خلاصه و کامل و به اصطلاح ساندویچی دریافت کنند.  

نشر معارف با در نظر گرفتن این اقتضائات، با چاپ کتابی در اندازه‌ای کوچک اما حاوی نکاتی کلیدی در مورد زندگی زناشویی تلاش کرده تا بخشی از دغدغه مخاطبان در این زمینه را برطرف کند.  

کتاب «پندهای پیوند» 47 نکته کوتاه اما کلیدی درباره زندگی مشترک را در 64 صفحه به مخاطب ارائه می‌دهد؛ نکاتی که برگرفته از آیات قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار(ع) است. « قدر با هم بودن را بدانید»،  «از لحظات زندگی مشترک لذت ببرید»، «بنای دوستی را با هم محکم بگذارید»، «فاصله کوتاه قلب‌ها را نزدیک‌تر و مشتاق‌تر می‌کند»، «همواره خود را در رفتار با یکدیگر جای طرف مقابل قرار دهید» و ... از جمله نکاتی است که در این اثر مطرح می‌شود. در پایان این نکات، بخشی اضافه شده است که در آن مجموعه‌ای کوچک از احادیث در این‌باره را ذکر کرده و به غنای کتاب افزوده است.

کتاب و ادبیات ,

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

«درباره خطاها و اشتباهات خود روراست و صادق باشید و آنها را به عهده بگیرید و به اصطلاح ماست‌مالی نکنید. معمولاً همه رک‌ بودن را با تلخ سخن گفتن اشتباه می‌گیرند؛ هیچ چیز بدتر از دروغ، ریا یا نیش و کنایه نیست که فرد حرفی می‌زند اما با رفتار و منش غیر کلامی خود چیزی کاملاً متفاوت با آن را می‌ساند. سعی کنید احساساتتان را رشد یافته و مسئولانه ابراز کنید. با صداقت در احساساتتان، رابطه شما بر پایه‌ راستی و درستی بنا می‌شود، نه دروغ و ریا. انسان می‌تواند در عین رک‌ بودن مفهوم سخن خود را با محبت و سرشار از عشق به همسرش برساند.»

علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات