۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۶۴۶۴۰۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور مطرح کرد؛

حضور جهادگران نیشابوری در صحنه مقابله با ویروس کرونا

حضور جهادگران نیشابوری در صحنه مقابله با ویروس کرونا
حجت الاسلام جوانشیری گفت: گروه های جهادی روحانیان از روز اول در کنار دیگر برادران بسیجی و جهای خود به موضوع پیشگیری از کرونا و ارائه خدمات در این عرصه ورود کردند.

حجت الاسلام علیرضا جوانشیری، رییس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به فعالیت های تشکل های مذهبی، جهادی و انقلابی شهرستان نیشابور در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد.

وی اظهار کرد: به منظور ساماندهی فعالیت های متنوع تشکل های انقلابی شهرستان، قرارگاه زیستی جهادی تشکیل شد و گروه های جهادی روحانیان از روز اول در کنار دیگر برادران بسیجی و جهای خود به موضوع پیشگیری از کرونا و ارائه خدمات حضور یافتند.

حجت الاسلام جوانشیری ابراز کرد: کارگاه های تولید ماسک توسط تشکل های جهادی و انقلابی راه اندازی شد و روزانه حدود 10 هزار ماسک تولید و در مناطق آسیب پذیر و در سطح مساجد و پایگاه های بسیج شهرستان توزیع می شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور به ضدعفونی معابر شهری و روستای توسط گروه های جهادی اشاره و بیان داشت: ضدعفونی مرتب معابر شهری و روستایی هر شب با تقسیم کار در قرارگاه مرکزی و پوشش کل شهر انجام می شود که این جهادگران در قالب گروه های جهادی متشکل از روحانیان، تشکل های انقلابی و جهادی، هیئات مذهبی، مداحان و بسیجیان، پایگاه های بسیج شهرستان و غیره به این رسالت بزرگ می پردازند.

وی از راه اندازی ۷ پایگاه سلامت در نقاط پرخطر شهر خبر داد و گفت: این پایگاه ها در مناطق پرخط شهر راه اندازی و تجهیز شده و به ارائه خدمات متنوع از قبیل ضدعفونی ماشین ها و مجتمع های مسکونی، توزیع بروشور آموزشی و توزیع اقلام فرهنگی می پردازند.

حجت الاسلام جوانشیری به دعا و نذر برای سلامتی و کمک به اقشار آسیب پذیر در این شهرستان اشاره و ابزار کرد: چند نفر شتر، چند راس گاو و ده ها راس گوسفند در سطح شهرستان به نیت سلامتی امام زمان(عج) و رفع بلای کرونا قربانی شد و در بین اقشار کم درآمد و آسیب دیده به جهت شرایط فعلی توزیع شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور افزود: توزیع اقلام معیشتی توسط هئت رزمندگان اسلام و دیگر هیئات مذهبی و تشکل های جهادی در قالب «پویش ملی موج دوم به توان ما» در مناطق کم برخوردار و بین خانواده های بی بضاعت از دیگر اقدامات گروه های جهادی در این ایام در نیشابور است.

وی بیان داشت: توزیع بیش از 5 هزار جلد کتاب به صورت رایگان به منظور پشتیبانی فرهنگی از قرنطینه خانگی توسط اداره تبلیغات اسلامی و گروه های جهادی و پایگاه های بسیج و مدیریت مباحث مربوط به دفن اموات کرونایی و ورود روحانیان و مبلغان و مبلغات جهادی به بحث تغسیل اموات کرونایی با همکاری شهرداری، حوزه های علمیه، ائمه جمعه شهرستان و دانشکده علوم پزشکی از جمله فعالیت ها در این ایام است.

حجت الاسلام جوانشیری گفت: ایستگاه های مسدود سازی مناطق تفریحی در راستای کمک به طرح فاصله گذاری اجتماعی با همکاری نیروهای پایگاه های بسیج تشکل های جهادی و روحانیان زیرنظر شورای تامین شهرستان راه اندازی شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور به فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی در این ایام اشاره و ابراز کرد: مراسم های دینی در ایام ولادت و شهادت حضرات ائمه معصومین به صورت مجازی با همکاری تشکل های مذهبی و انقلابی و خبرگزاری های متعهد شهرستانی برگزار می شود همچنین همزمان با نزدیک شدن به ولادت حضرت ولی عصر(عج) به منظور کمک به اقشار آسیب دیده از شرایط کرونایی شهرستان پویش مهر مهدوی راه اندازی شده است.

وی افزود: کانون های فرهنگی و تشکل های جهادی به منظور کمک به پویش «در خانه بمانیم» با ایجاد اپلیکیشن نیازهای روزانه مردم و تشکیل پیک های جهادی ارزاق عمومی مردم را به درب منازل می برند.

حجت الاسلام جوانشیری خاطرنشان کرد: این بخش کوچکی از ظرفیت عظیم به میدان آمده توسط تشکل های جهادی و انقلابی شهرستان نیشابور است و همه این خدمات با قدرت و کمیت و کیفیت بهتر ادامه خواهد داشت./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات