۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۶۴۶۵۷۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری ۱۰ دوره تربیت مربی قرآن کریم در خراسان جنوبی

برگزاری ۱۰ دوره تربیت مربی قرآن کریم در خراسان جنوبی
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۰ دوره تربیت مربی و کادر متخصص قرآن کریم طی سال جاری در این استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اظهار کرد: از دو سه سال گذشته در حوزه فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی تمرکز و تلاش ما بر محور آموزش تخصصی قرآن کریم و تربیت کادر متخصص بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۰ دوره تربیت کادر متخصص در خراسان جنوبی برگزار شد، اضافه کرد: با توجه به احساس نیازی که وجود دارد این برنامه در سال ۹۹ نیز پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام رضایی ادامه داد: هدف‌گذاری ما بر این است که با برگزاری دوره‌های تربیت کادر متخصصی طی دو تا سه سال آینده خراسان جنوبی را از نظر تأمین کادر متخصص بی‌نیاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای سال آینده نیز برگزاری بیش از ۱۰ دوره تربیت کادر متخصص و همچنین آموزش‌های تخصصی قرآن کریم پیش‌بینی شده است، گفت: برگزاری دوره آموزش تخصصی قرائت قرآن کریم سطح چهار و بالاتر، برگزاری دوره تخصصی تربیت داور مسابقات قرآن کریم و برگزاری کارگاه‌های یک روزه و سه روزه سبک زندگی قرآنی ازجمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: به طور کلی برای برگزاری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم در سال جاری یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار پیشنهاد داده‌ایم تا گامی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی با برگزاری این دوره‌ها برداشته باشیم.

حجت‌الاسلام رضایی یادآور شد: از این میزان اعتبار پیشنهادی، ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار به‌صورت ویژه برای بحث دوره‌های آموزش تخصصی قرآن کریم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به گسترش نشر مفاهیم قرآنی، تصریح کرد: در سالی که گذشت، ۸۰۰ کلاس آموزش عمومی و تخصصی قرآن برگزار شد که در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و نشر آنان در جامعه بوده است.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه دوره‌های تربیت مربی آموزش قرآنی ویژه برادران و کودکان نیز برگزار شد، خاطرنشان کرد: سه دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن و یک دوره آموزش قرائت تخصصی ویژه برادران نیز در طول سال ۹۸ برگزار شد.

وی ادامه داد: درصددیم در سال ۹۹ برنامه‌های آموزش قرآنی و تربیت‌معلم‌های قرآنی را با قوت بیشتری انجام دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۵۰۰ قرآن آموز در سال ۹۸ در خراسان جنوبی آموزش دیده‌اند، عنوان کرد: این قرآن آموزها در حوزه‌های مختلف آموزش دیده‌اند و پنج هزار گواهینامه در این خصوص صادر شد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات