۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۴۶۷۳۷
معاون آموزش حوزه های علمیه خبر داد؛

احتمال برگزاری آزمون حوزه به صورت غیر حضوری در صورت تداوم کرونا

احتمال برگزاری آزمون حوزه به صورت غیر حضوری در صورت تداوم کرونا
معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: در صورت ادامه داشتن وضعیت شیوع کرونا در کشور، آزمون حوزه‌های علمیه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد در نشست علمی فقه معاصر که با حضور آیت الله اعرافی و معاونین حوزه علمیه برگزار شد، بیان کرد: از همان روزهای اول که احساس شد این ویروس ادامه دار است، تعاملاتی انجام شد و در مورد سطح یک و سطوح ۲ و دروس خارج، تصمیماتی را اتخاذ کردیم.

معاون آموزش حوزه های علمیه افزود: ابعاد مختلف تدریس و آزمون از فضای مجازی مشخص شد و وضعیت کلاس و امتحانات را تعیین تکلیف کردیم.

وی تصریح کرد: هر طلبه ای با استاد خود از طریق امکانات شامل سامانه و پیام رسان های داخلی و سایت ها و یا ابزارهای آموزشی در ارتباط است و این شیوه تدریس نیز ارزیابی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد بیان کرد: در حال حاضر کلاس های مجازی جایگزین کلاس های رسمی است و در مصاحبه ای نیز نحوه ارزیابی ها مشخص شد.

وی گفت: به طور جامع طرحی آورده و وضعیت کشور از نظر آموزشی تبیین شد، قبل از این نیز گروهی تشکیل شده بود که تمامی مدیران حوزه علمیه کشور در آن عضو هستند و به طور روزانه چند ساعت در این گروه، ابلاغیه ها و برنامه‌ها ارائه می‌شود.

معاون آموزش حوزه های علمیه افزود:کلاس های فضای مجازی در حد کلاس های حضوری برگزار می‌شود و حتی به طور کامل دروس تدریس شده و آزمون ها در سطح یک و دو یا درس خارج برگزار می‌شود و تفاوتی با کلاس‌های حضوری ندارد و هر طلبه ای که در سامانه حوزه علمیه ثبت نام کرده است از این فرصت آموزشی استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امتحانات سر جای خود محفوظ است و در صورت ادامه داشتن وضعیت شیوع کرونا در کشور، آزمون حوزه‌های علمیه به صورت مجازی برگزار می‌شود، اما اگر شرایط بهتر شد به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد گفت: در مورد نحوه برگزاری آزمون نیز پیشنهاداتی را جمع‌آوری کرده ایم و سازوکارهای آن با نظرات کارشناسی مشخص می‌شود.

وی افزود: از نظر فناوری مشکلی برای برگزاری کلاس ها و آزمون در فضای مجازی نداریم و تنها باید بانک اطلاعاتی تشکیل شود و آزمون ها به طور دقیق گرفته شود.

معاون آموزش حوزه های علمیه عنوان کرد: مدارس کشور تحت پوشش این برنامه است و تا ۸۰ درصد در فضای آموزش مجازی قرار دارند و در همه سطوح، این آموزشها برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: گزارش ها نشان می دهد چون در روند برگزاری کلاس‌ها بحث زیادی از سوی طلاب مطرح نمی شود، بحث نمی شود بسیاری از دروس با سرعت بیشتری ارائه شده و طلاب نسبت به دروس خود جلوتر هستند و عقب ماندگی در این بخش رفع شده است. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات