۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۶۴۷۲۷۵

اتمام کیت های تست کرونا غزه را به فاجعه نزدیک می کند

اتمام کیت های تست کرونا غزه را به فاجعه نزدیک می کند
با اتمام کیت‌های تشخیص ویروس کرونا در نوار غزه؛ وضعیت خطرناک این منطقه و احتمال بروز فاجعه انسانی احتمال می رود.

به گزارش خبرگزاری رسا، شکنندگی سیستم بهداشتی نوار غزه از دو دلیل ناشی می شود. نخست محاصره منطقه از سوی رژیم صهیونیستی و ممانعت این رژیم از ورود دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی از خارج و دوم چنددستگی داخلی که در اثر آن در ورود سهمیه دارویی و تجهیزات پزشکی لازم تعلل می‌شود.

اشرف القدرت سخنگوی وزارت بهداشت غزه نیز با اشاره به اتمام کامل کیت‌های تشخیص کرونا به مرکز اطلاع رسانی فلسطین گفت: وزارت بهداشت وضعیت یک هزار و ۸۹۴ فلسطینی در ۲۷ مرکز قرنطینه را پیگیری می‌کند.

وی افزود، ۶۲ درصد از این افراد نیازمند مراقبت ویژه و آزمایش‌های مکرر هستند، ولی دیگر دستگاه و تجهیزاتی برای گرفتن آزمایش از آنها در نوار غزه وجود نداریم.

این مقام فلسطینی از تمام طرف های محلی و داخلی خواست که اقداماتی سریع برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در باریکه غزه اتخاذ کنند.

نوار غزه که قریب به ۲ میلیون فلسطینی را در خود جای داده ۱۴ سال است که تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد و همین مساله باعث شده زیر ساخت‌های آن از جمله بهداشت و درمان آسیب ببیند .

سازمان‌های بین‌ المللی نسبت به شیوع ویروس کرونا در این گونه مناطق با انبوه جمعیت و امکانات بهداشتی و درمانی محدود و نبود امکانات برای تشخیص زودهنگام هشدار می‌دهند.

پیش تر محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده بود که این تشکیلات برای مقابله با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا به ۱۲۰ میلیون دلار نیاز دارد.

ویروس کرونا موسوم به کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات