۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۴۷۳۵۳
حجت الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد در گفت وگو با رسا:

احیا و مناجات شب نیمه شعبان مقدمه درک لیالی قدر است

احیا و مناجات شب نیمه شعبان مقدمه درک لیالی قدر است
استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه احیا و مناجات شب نیمه شعبان مقدمه درک لیالی قدر است، گفت: در شب و روز نیمه شعبان باید به واسطه فیض الهی یعنی امام زمان(عج) متوسل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری‌منفرد استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان، به تبیین برخی از فضائل و جایگاه شب و روز نیمه شعبان پرداخت و اظهار داشت: به طور کلی ماه شعبان از جایگاه والایی برخوردار است، همچنانکه در صلوات شعبانیه می خوانیم که پیامبر گرامی اسلام(ص) در این ماه همواره مشغول روزه و عبادت بودند.

وی تأکید کرد: البته باید بدانیم که شب نیمه شعبان، شب قدر نیست چراکه آیات قرآن از یک طرف تصریح دارند که قرآن کریم در ماه رمضان نازل شده و از طرف دیگر سوره قدر و سوره دخان نزول قرآن در شب قدر را متذکر شده اند، بنابراین وقتی آیات قرآن را کنار هم می گذاریم متوجه می شویم که شب قدر قطعا در ماه رمضان است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد با بیان این که انسان می‌تواند از شب نیمه شعبان به عنوان مقدمه برای تقدیر نیک خود در شب های قدر استفاده کند، گفت: در روایت داریم که پیامبر گرامی اسلام(ص) شب نیمه شعبان را احیا می گرفت و سجده های طولانی داشت و دعاهایی با مضامین عالی می خواندند که در مفاتیح الجنان نیز آمده است.

وی بیان داشت: همین طور احیا گرفتن این شب و عبادات و دعاهای دیگری که در مفاتیح آمده را نباید غفلت کنیم چراکه ما در همه شرایط به ویژه در دوران کنونی باید به درگاه خداوند و اهل بیت(ع) متوسل شویم و نجات بشریت را بخواهیم.

استاد حوزه علمیه قم علمیه قم با بیان این که روز نیمه شعبان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: صبح نیمه شعبان ولادت با سعادت منجی عالم بشریت، خاتم الاوصیا حضرت صاحب الزمان(عج) است که در سال 255 از امام حسن عسکری(ع) و نرجس خاتون در سامرا متولد شدند.

وی ابراز داشت: از آن جهت که حضرت ولی عصر(عج) امروز خلیفه الله فی ارضه است و از طرف دیگر مطابق روایات باید هر مأمومی به امام خود اقتدام کند، همچنانکه پیامبر فرمودند: هرکس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است، بنابراین توجه به امام زمان(عج) بسیار ضروری است چون امروز کار به دست او است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد با اشاره به روایت «بیمنه رزق الوری و بوجوده ثبتت الارض و السما» خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) واسطه فیض الهی روی زمین هستند، به همین جهت باید به دامان پرنور ایشان متوسل شویم تا خداوند بلاها و مصائب را از سر بشریت به ویژه مسلمانان و شیعیان برطرف کند./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
در خانه و در کنار خانواده بمانید. در برابر ویروس کرونا هیچ کجا امن تر از خانه نیست.
0
0