۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۴۷۳۶۰
حجت الاسلام مؤمنی خبر داد؛

فعالیت شبانه روزی ۷۵۰ طلبه جهادی حوزه علمیه اصفهان برای مبارزه با کرونا

فعالیت شبانه روزی ۷۵۰ طلبه جهادی حوزه علمیه اصفهان برای مبارزه با کرونا
معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: ارائه ارزاق معیشتی به خانواده‌های کم بضاعت، پاسخگویی به شبهات و خدمت رسانی به بیماران از جمله اقدامات طلاب جهادی اصفهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری برخط با اصحاب رسانه، با اشاره به نقش آفرینی اقشار و آحاد مختلف مردم در مبارزه با ویروس کرونا، گفت: در حالی که فرهنگ غربی در کشورهای غربی باعث غارت و تخلیه فروشگاه‌ها شد شاهد هستیم مردم ایران با همیاری و همکاری یکدیگر مشغول مبارزه با این بحران هستند.

وی با اشاره به تعطیلی مساجد و نمازهای جمعه و بقاع متبرکه به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: حوزه علمیه اصفهان همواره در عرصه های مختلف از انقلاب و دفاع مقدس تا به امروز پیشتاز بوده است و اکنون نیز 750 طلبه به صورت شبانه روزی مشغول به فعالیت‌های جهادی هستند.

تولید محتوای فرهنگی توسط طلاب جهادی اصفهان

حجت الاسلام مؤمنی خاطرنشان کرد: تهیه ارزاق معیشتی برای خانواده‌های کم بضاعت، حضور در بیمارستان‌ها و ارائه خدمات مشاوره‌ای و خدمت رسانی به بیماران و کادر درمان، ضد عفونی اماکن و معابر، حضور در نقاهتگاه‌ها و مکان‌های قرنطینه و رسیدگی به امور بیماران و کادر درمانی مستقر در این مکان‌ها، تأمین سلامت معنوی جامعه در شرایط قرنطینه و تعطیلی مکان‌های فرهنگی و مذهبی، همچنین تولید محتواهای فرهنگی مذهبی از جمله اقدامات طلاب حوزه علمیه اصفهان بوده است.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه دشمنان همواره از ابتدای شیوع کرونا در ایران مشغول به شبهه افکنی هستند و طلاب حوزه علمیه مشغول پاسخگویی به این شبهه‌ها هستند، تصریح کرد: از خانواده‌ها خواسته‌ایم به پویش هر خانه یک محفل قرآنی بپیوندند و این موضوع باعث انس با قرآن خانواده‌ها در ایام و ایجاد آرامش و نشاط معنوی خواهد شد.

وی از حضور روحانیون و طلاب جهادی حوزه علمیه اصفهان در آرامستان‌ها برای غسل و تکفین اموات بیماران کرونایی خبرداد و عنوان کرد: کارهایی که در حوزه علمیه اصفهان انجام شده است، هم خدماتی است و هم جنبه فعالیت‌های دینی و مذهبی دارد و هم در عرصه‌های امداد و کمک رسانی بوده است و همه این اقدامات براساس دستورالعمل های بهداشتی و توصیه‌های بهداشتی و جلسات با مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی و با یک هماهنگی بسیار خوب بوده است.

حضور طلاب جهادی در سازمان انتقال خون به منظور اهدای خون

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به ویژه برنامه قرارگاه جهادی طلاب برای نیمه شعبان، گفت: با برنامه ریزی طی دو هفته اخیر از مردم خواسته شده است در شب نیمه شعبان مردم در ساعت 21 بر بالای بام‌ها حاضر شوند و با ندای یا صاحب الزمان(عج) ادرکنی و یا صاحب الزمان(عج) اغثنی توسل به محضر امام زمان(عج) داشته باشند و شاهد مراسم نورافشانی در سطح شهر باشند در همان ساعت دعای الهی عظم البلا از بلندگوهای مساجد پخش خواهد شد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان از حضور طلاب و روحانیون اصفهان در بانک انتقال خون اصفهان خبر داد و تصریح کرد: امروز نیاز به خون اهدایی از جمله مسائلی است که مسؤولان این عرصه به آن تأکید دارند و تعدادی از طلاب و روحانیون در این سازمان حاضر خواهند شد، همچنین تعدادی از طلاب و روحانیون جهادی نیز در بیمارستان‌ها حاضر و از زحمات کادر درمانی تقدیر به عمل خواهند آورد./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات