۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۶۴۷۵۰۸
آیت الله میرباقری:

ظهور در گرو تجمع قلوب مؤمنان و اجتماع حول امام است

ظهور در گرو تجمع قلوب مؤمنان و اجتماع حول امام است
نماینده خبرگان رهبری با اشاره به روایاتی درباره عظمت شب نیمه شعبان، ظهور حضرت ولیعصر(عج) را در گرو تجمع قلوب مؤمنان و اجتماع حول امام دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری امشب در ارتباط زنده تلویزیونی از مسجد مقدس جمکران با بیان این که شب نیمه شعبان از شب های فوق العاده سال است، گفت: یکی از شب هایی که برای احیا و مراقبت و رسیدن به حیات طیبه سفارش شده شب نیمه شعبان است.

وی افزود: باید مراقب باشیم که فرصت امشب از دست نرود و اولیای الهی از مدت ها قبل برای این شب و فرصت های معنوی آن مهیا می شوند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: امام زمان(عج) فرمودند اگر شیعیان اجتماع قلوب می داشتند تا به عهد خود وفا کنند درک حضور امام تأخیر پیدا نمی کرد، قلب عرش وجود مؤمن است و وقتی قلب به عهد ولایت وفادار می شود تمام قوای انسان در اختیار قرار می گیرند و به عهد خود وفا می کنند.

وی ادامه داد: غیر از این که انسان عهد فردی دارد تعهد اجتماعی نیز دارد و باید اجتماع حول امام صورت گیرد، این که بلایی پیش می آید متوجه خدا و امام عصر(عج) باشیم و تعاون کنیم را در جامعه مؤمنان می بینیم اما ریشه این روحیه در غرب کنده شده است چرا که انسان را زمینی کرده اند.

آیت الله میرباقری ابراز داشت: محبت و ایثار نشانه نگاه آسمانی جامعه مؤمنان است، دعای همگانی و محبت و ایثار آغاز کار است اما تجمع قلوب راه مهم و دشواری است، گاهی برخی تکالیف از رفتن به داخل آتش سخت تر است و انسان باید خود را آماده کند.

وی عنوان کرد: اگر اضطرار به خدا پیدا کنیم کار تمام است اما این اضطرار باید حقیقی باشد تا خدا قبول کند ولی نباید وقتی شرایط سخت را رد کردیم دوباره یاد خدا را فراموش کنیم، اگر انسان دست به دعا بردارد و اضطرار داشته باشد و وقتی بیماری از بین رفت دوباره کار خود را بکنیم فایده ندارد، گرچه خدا با رحمت الهی بلا را رفع می کند اما اضطرار به حجت به معنای عالی آن محقق نمی شود.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دعای همگانی خوب است اما مقدمه محسوب می شود، باید بدانیم همه امور عالم به دست مبارک حضرت است و به وقت خود بر اساس حکمت های الهی اقدام می کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شاطر عباس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
از خدا تعجیل در ظهور و شفای بیماران را مسالت نمایید.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸
گل می دهد گلدان خالی با نگاهت خورشید عالم می شود چشم سیاهت وقتی که می آیی زمین آباد و سرسبز می گردد از یمن بهاران سپاهت شب می شود مانند روزی آفتابی از روشنای چهره ی مانند ماهت هر چند ما همچون برادرهای یوسف انداختیمت با خطاهامان به چاهت ما را دعا کن ای مسیحای مکرر در نیمه شبها در قنوت و اشک و آهت بیمار و در این سالهای سخت تحریم آقا بگیر ایران ما را در پناهت صوت اناالمهدی بگوشم کاش باشم روزی ببینم کعبه را هم تکیه گاهت اهواز را با مهزیارش می شناسی (اهوازیم )راهم بده در بارگاهت سرباز راهت کن مرا تا اینکه گردم صد پاره چون قاسم سلیمانی به راهت
1
0