۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۴۸۳۴۱
از سوی خبرگزاری رسا صورت می گیرد؛

فراخوان نظرات درباره طرح های جایگزین تبلیغی در ماه رمضان

فراخوان نظرات درباره طرح های جایگزین تبلیغی در ماه رمضان
با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اعزام مبلغان در ماه مبارک رمضان، خبرگزاری رسا اقدام به فراخوان نظرات درباره طرح های جایگزین کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به شرایط پیش آمده در کشور و شیوع ویروس کرونا و بر اساس ابلاغیه ستاد مبارزه با کرونا، امسال برنامه اعزام مبلغان در ماه مبارک رمضان تعطیل خواهد بود و سازمان اوقاف و امور خیریه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دیگر نهادهای مرتبط با اعزام مبلغ، اقدام به این کار نخواهند کرد..

در چنین شرایطی که مردم نیازمند حضور روحانیت در زمینه تبلیغ دین هستند و از طرفی با وجود شیوع ویروس کرونا و پرهیز از اجتماعات و برگزاری مراسم های معنوی باید چاره ای اندیشیده شود تا مردم از معنویات و فراگیری مسائل دینی دور نمانند.

یکی از فعالیت هایی که در شرایط امروز باید مورد توجه نهادهای حوزوی تبلیغی و مبلغان قرار گیرد استفاده از فضای مجازی برای پر کردن خلأ تبلیغ چهره به چهره در شرایط کرونایی است از این رو برنامه ریزی هایی باید صورت گیرد تا مردم از بهره گیری از مبلغان و مبانی دینی در این ماه پر خیر و برکت و معنویت محروم نمانند.

بر همین اساس سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا اقدام به فراخوانی کرده است تا اساتید، علما، مبلغان و طلاب در این فراخوان شرکت کرده و نظرات و ایده های خود را با وجود تعطیلی اعزام مبلغان، در زمینه طرح های جایگزین، روش های نوین پاسخگویی، تبلیغ مجازی و دیگر راه های استفاده و بهره گیری مردم از مبلغان در ماه مبارک رمضان ارائه دهند.

طلاب و فضلای حوزه و نیز دیگر علاقه مندان می توانند ذیل همین خبر از طریق "ارسال نظر" یا از طریق ایمیل خبرگزاری رسا به آدرس info@rasanews.ir و از طریق شبکه های ایتا و سروش در این فراخوان مشارکت کرده و نظرات خود را ارسال کنند. /927/ج

عباس قاسم پور
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
ضمن تقدیر از ابتکار خبرگزاری رسا در راه اندازی این فراخوان، به نظر بنده در شرایط کنونی طلاب و مبلغان حوزه علمیه می توانند ضمن احیای سنت تبلیغ خانگی برای خویشاوندان، فایل سخنرانی و تبلیغ خود رابه صورت کوتاه و جذاب ضبط و در گروه ها و کانال های خانگی و نیز شبکه های اجتماعی بارگزاری نمایند.
3
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
تداوم کمک رسانی به مقابله با کرونا یکی از راه هایی است که تاثیرگذاری روحانیت را دوچندان می کند، هم تبلیغ عملی است و هم پایگاه اجتماعی روحانیت را ارتقا می بخشد.
3
1
امیر حسین حسینی
Iran, Islamic Republic of
۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
شیوع کرونا و تعطیلی محافل و مراکز مختلف باید حوزه را به طور جدی به فکر بیندازد تا هم زیرساخت های فنی خود را برای آموزش و تبلیغ مجازی ارتقا بخشند؛ ازجهتی دیگر حوزه باید در خصوص سواد رسانه و الزامات و بایسته های نقش آفرینی در این عرصه تدبیر جدی داشته باشد.
کرونا این فرصت را به حوزه داده است
4
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
کارتان ارزشمند و ستودنی است
3
1
طلبه نسل سوم
Iran, Islamic Republic of
۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
با توجه به فرمایش رهبر انقلاب که فرمودند «خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد ....» اکنون که فرصت تبلیغی به شکل چهره به چهره فراهم نیست، حوزه می تواند با کمک خیرین و استفاده از ظرفیت ارزشمند مبلغان و بویژه گروه های جهادی، یک کار ارزشمند و تمییز تبلیغی انجام دهد.
به نظرم شایسته است این مساله را به گوش نهادهای اعزام مبلغ در حوزه و دیگر سازمان برسانید تا فکری بکنند
3
1
علی امیریان
Iran, Islamic Republic of
۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
با سلام و خسته نباشید و تشکر از ابتکارتان در راه اندازی این پویش، به عقیده حقیر اگر امر تبلیغ در حوزه و کشور دارای نظام و ساختار مشخص و برخوردار از ساماندهی بود، ما شاهد برکات بیشتری می بودیم، در چنین مواقع بحرانی نیز طراحی و برنامه ریزی برای امر تبلیغ به صورت غیر حضوری آسان تر می شد و نهادهای دخیل می توانستند بهتر عمل کنند.
3
1
علی اصغر
Iran, Islamic Republic of
۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
شناخت و پی بردن به اهمیت فضای مجازی درجامعه امروز خصوصا در میان حوزویان یکی از فرصت های ویروس کرونا می توان برشمرد؛
به نظر بنده مبلغان در ایام تبلیغی می توانند با تشکیل یک گروه یا کانال از میان اقوام و فامیل و آشنایان در فضای مجازی مطالب تبلیغی خود را به صورت مختصر و مفید بارگذاری کنند یا کتاب های دینی و علمی را در آن گروه یا کانال معرفی کنند.
یاعلی
3
1
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵
به عقیده من طلاب و فضلای حوزه می توانند با ارتباطی که در گذشته با مردم محل های مختلف و شهرهای مختلف گرفته اند، گروهی در فضای مجازی تشکیل بدهند و مطالب رو هر روز بارگذاری کنند و از اعضای گروه هم بخواهند که تعداد بیشتری رو عضو کنن
1
0
ناشناس
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
قدرت حوزه و ارتش و سپاه افول هژمونی امریکا و اسراییل را در منطقه رقم زد و به یاری خدا این مقیاس جهانی خواهد شد.
علی یاور زاده خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶
فراخوان جالبی داده شده و به عقیده من می تواند در آینده نزدیک منشأ اثر باشد، امیدواریم خداوند هرچه زودتر شر این ویروس منحوس را از سر کل جهان رفع کند. برای این طرح به عقیده من تبلیغ چهره به چهره با رعایت قواعد و شرایط بهداشتی بهترین راهکار است.
1
0
داود کرمانی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۸
یکی از فعالیت هایی که مبلغان می توانند انجام بدهند، تهیه فلش کارت ها و بروشورهای حاوی مطالب معارفی و دینی است و این که آنها در اختیار مردم قرار بدهند، یعنی مثلا چند صفحه شامل 30 پیام معرفتی که برای هر روز قابل استفاده باشد
1
0
مجید حسین زاده
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۹
در این طرح طلاب و مبلغان باید از فضای مجازی نهایت استفاده را ببرند همچنانکه رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر لزوم استفاده صحیح از این فضا تأکید کرد هاند، در شرایطی که امکان تبلیغ عمومی وجود ندارد می توان از این فضا حتی به صورت آنلاین فعالیت های تبلیغی را ادامه داد، مبلغان می توانند در این زمینه از تجربیات دیگران استفاده کنند و به طور کلی فرصت عظیم ماه رمضان را از دست ندهند
1
0
یا حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۲
به عقیده من بدون تعارف امروز پر بازدید ترین فضای مجازی دنیا، اینستاگرام است و از نظر من طلاب و فضلایی که در این فضا فعال هستند و حتی اگر از فالوور و دنبال کننده های زیادی برخوردار نیستند می توانند هر روز در ماه مبارک رمضان رأس ساعت معینی از طریق لایو با مردم ارتباط بگیرند و مطالب معارفی خود را بیان کنند که حتما مورد استقبال قرار خواهد گرفت چون مردمی که خیلی هم به مسائل دینی توجهی ندارند در ماه مبارک رمضان وضعشان تفاوت می کند و خودشان از این مدل کارها دنباله روی خواهند کرد. بنابراین به نظر من فضای اینستا برای این منظور بسیار مناسب است. وقتی غربی ها برای ضدیت مردم نسبت به دین از این فضا استفاده می کننند چرا ما استفاده نکنیم؟
1
0
به نام ایزد منان
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۵
با سلام و تشکر از خبرگزاری رسا بابت راه اندازی این پویش و نظرخواهی از طلاب و مبلغان محترم.
به عقیده من ماه رمضان ظرفیت تبلیغی بسیار بالایی دارد به همین جهت با توجه به تعطیلی اعزام مبلغ و تعطیلی غالب مساجد در این ماه شریف، لازم است مردم متدین و دین دار هر روز چند دقیقه ای با یکی از اساتید حوزه و مبلغان برجسته ای که او را می شناسند تماس بگیرند و نکته ای عملی و اخلاقی را از او فرابگیرند، البته برعکس این قضیه نیز ممکن است یعنی طلبه و مبلغ به ویژه کسانی که در عرصه مشاوره و روانشناسی تخصص دارند می توانند با رفقای خود به صورت صمیمی ارتباط بگیرند و در خلال گفتگوهای صمیمی نکات اخلاقی و معرفتی خود را منتقل کنند.
از این طریق دین طلاب برای تبلیغ دین هم ادا خواهد شد
1
0
دلبسته یاران خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷
فراخوان جالبی است.
به نظر من در این ایام بهترین وظیفه را صدا و سیما می تواند ایفا کند، همچنانکه برای تعطیلی دروس مدارس کلاس های درس در تلویزیون برقرار شده است، خوب است در همه شبکه های سیما نه فقط شبکه قرآن و معارف، از طلاب و مبلغان برجسته دعوت شود تا با مردم سخنان کوناهی داشته باشند. چون فضای مجازی هرچه قدر هم گسترده باشد باز هم جای رسانه ملی را نمی گیرد و مسؤولان صدا و سیما علاوه بر پخش سخنرانی اساتید معروف باید از این طریق نیز اقدام کنند و طلاب و مبلغان نیز پاسخگوی سؤالات مردم باشند.
1
0
کربلا بهشت روی زمین
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۸
همانطور که در خیلی از نظرات مشاهده می شود، استفاده از فضای مجازی بهترین راه برای انتقال معارف دینی است. برای این منظور فضاهایی نظیر اینستا، واستاب و سروش پیشنهاد می شود
1
0
حسین امرایی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
بدون شک تبلیغ و انتقال معارف دینی وظیفه ذاتی همه افرادی است که سال های سال را در حوزه مشغول درس و بحث هستند، از بهترین فضاها و زمان های تبلیغی نیز ماه مبارک رمضان است که دل های مردم مؤمن و حتی غیر متدین نیز الهی می شود. البته به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان تبلیغ حضوری، برگزاری کلاس های قرآن، جلسات مباحثه دینی، تفسیر نهج البلاغه و ... وجود ندارد. اما عزیزان می توانند با راه اندازی سایت و گروه و کانال و یا تبلیغ سایت های دینی برای مردم در این امر شریک شوند. مبلغان محترم می توانند مطالب دینی خود را در اختیار رسانه های پربازدیدی از جمله خبرگزاری رسا و حوزه و فارس قرار بدهند تا به صورت منظم و متناوب منتشر شود که به عقیده من می تواند جایگزین خوبی برای تبلیغ در ماه رمضان باشد و البته مخاطبان زیادی را نیز به خود جذب کند.
1
0
محمود رستمی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۳
بنده عقیده دارم خود خبرگزاری رسا و دیگر رسانه های حوزوی می توانند در این زمینه پیش قدم شوند و با دعوت از اساتید و مبلغان برجسته حوزه، مطالب آنها را برای انتشار در ماه مبارک رمضان دریافت کنند.
به عنوان مثال از یک طلبه مبلغ هر روز به اندازه نصف صفحه مطلب معارفی بخواهند و به صورت شماره گذاری شده منتشر کنند که به نظر من می تواند مخاطب زیادی داشته باشد.
همینطور رسانه های حوزوی می توانند با ارتباطی که با اساتید شاخصی از جمله آقای رفیعی و حسینی قمی و امثالهم می گیرند مصاحبه های منظمی ترتیب دهند مثل تفسیر دعای هر روز ماه رمضان یا تفسیر یک صفحه از قرآن کریم.
اما من عقیده دارم نباید از طلاب و مبلغان جوان و بی نام و نشانی که در این سال ها توانسته اند اقدامات چشم گیری داشته باشند غافل بود.
1
0
محیا
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
از طریق تبلیغ تعاملی با فضای مجازی
1
0
احمدیان
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
حالا که تبلیغ حضوری به صورت عمومی تعطیل شده است می توان در مواردی استثنائی در برخی استان ها که ستاد بحران، شرایط آن منطقه را سفید اعلام کرده تبلیغ حضوری سنتی را اقامه کرد ولی فکری به حال مخاطب در تبلیغ مجازی باید کرد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
تبلیغ در فضای مجازی از طریق ایجاد سایت یا کانال یا گروه فراموش نشود.
1
0
کامران
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
به نظر من در این شرایط اضطراری بحرانی کرونا می توان از طریق فعالیت کتابخانه مساجد به ویژه با روش کتابخانه امانی یا تدوین و نشر جزوات و بروشورهای حاوی پیام های تبلیغی دینی در مناسبت های رمضان ایفای نقش تبلیغی کرد.
1
0
ناشناس
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
سلام ضمن تشکر از فرماندهان قبلی ارتش ،ولی از وقتی این اولاد پیامبر(ص) امیر موسوی فرماندهی دست گرفتند چه روحیه فداکاری و کمک به هموطنان جاری و پررنگتر شده و بماند خدمتشان در جهبه مدافعان حرم که باید محرمانه بماند
اکبر خنیفر زاده
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
حالا که تبلیغ حضوری تعطیل شده با استفاده از بلندگوهای مساجد و همچنین برگزاری مجالس کوچک خانوادگی می توان جای خالی منابر مساجد و هیات را پر کرد.
1
0
اکبر خنیفر زاده
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
حالا که تبلیغ حضوری تعطیل شده با استفاده از بلندگوهای مساجد و همچنین برگزاری مجالس کوچک خانوادگی می توان جای خالی منابر مساجد و هیات را پر کرد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
من و تو، VOA، BBC و...همه نگران روزه گرفتن ایرانیها در ماه رمضان اند.
تیتر خبری این روزهاشان، بیشتر درباره مضرات روزه است. با آب و تاب برخی فتاوای مراجع را دستکاری کرده پس و پیشش را می زنند و در بوق و کرنا می کنن که مردم ایران روزه نگیرید! سیستم دفاعی بدنتون ضعیف میشه و کرونامی گیرید!
روزه نگرفتن ما، چه دردی از شما دوا میکنه؟ مثلا مردم ایران تو ماه رمضان روزه نگیرند چه فرقی بحال bbc# لندن میکنه؟ چه نفعی میبرن؟
سوال مهمی هست که باید دنبال جوابش باشیم!
از چی میترسن؟ اسلام
چی رو میخوان از ما بگیرن؟ اسلام
چطوری بگیرن؟ روزه نگیرید، نماز نخونید و.....
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
از انجا که كرونا موجبات نزديك شدن انسان ها به يكديگر را فراهم میاره، در این فضا بهترین فرصت برای تمرین تبلیغ از راه دور و مجازی فراهم می اید.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
در لابلای اخبار کرونایی، مکرر از زبان برخی شخصیت ها و مسولین کشورهای خارجی شنیده ایم که جهان پس از کرونا،جهان دیگری خواهد بود و متاسفانه رسانه های داخلی ما هم گاه آن را برجسته کرده و انعکاس می دهند‌.

آیا فکر نمی کنید همان مسولین خارجی که غالبا از دول استعمارگر هستند به بهانه کرونا خواب هایی برای آینده ی نزدیک جهان دیده اند و با گفتن این سخنان می خواهند ذهن جهانیان را برای آن نقشه های شوم آماده کنند؟
1
0
سعید بخشی نژاد
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
بابت طرح این فراخوان از خبرگزاری رسا تشکر داریم. اما کاش این گونه فراخوان ها در سطح گسترده تری توسط معاونت تبلیغ یا دفتر تبلیغات حوزه داده می شد تا طلاب بیشتری در این طرح مشارکت کرده و نظرات کارشناسی شده خود را ارائه بدهند، علی ای حال به عقیده این جانب بهترین راهکار استفاده از فضای مجازی و تبلیغ چهره به چهره است. به ویژه این که در وضعیت فعلی تبلیغ شدیدی علیه روزه گرفتن توسط رسانه های معاند صورت گرفته است.
مدیر پایگاه

کارهای خوبی از سوی نهادهای تبلیغی حوزوی طراحی و اتجام شده است که در همین خبرگزاری رسا با جستجو می توانید استفاده کنید. تشکر 

1
0
یدالله پوراحمدی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
یکی از اقدامات مؤثری که می توان در این زمینه انجام داد استفاده از فضای مجازی است، البته باید قبل از آن پیج های رسمی درست کرد و تبلیغ آن را با کمی هزینه توسط صاحبان پیج هایی که که فالور زیادی دارند انجام داد. البته پیج های مذهبی و مداحی. در این صورت وقتی کاربران یک صفحه زیاد شدند به راحتی می توان مطالب تبلیغی خود را منتشر کرد و همچنین با استفاده از کامنتی که مردم می گذارند از آنها نظر خواهی کرد. در این صورت فضای مجازی بهترین زمینه برای تبلیغ گسترده دین در ماه مبارک رمضان خواهد شد و می تواند جای خالی محافل و منابر را پر کند.
1
0
رضا قاسمی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
کسی از اهمیت فضای مجازی غافل نیست همچنانکه خیلی از دوستانی که نظر داده اند به این مطلب اشاره کرده اند ولی باید قبول کنیم که خیلی از مردم به ویژه افرادی که پا به سن گذاشته اند خیلی با فضای مجازی آشنا نیستند و با آن کاری ندارند، به عقیده من لازم است دوستان در این باره هم اظهار نظر کنند.
هرچند جوانان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند ولی افراد میانسال نیز به عنوان پدران جامعه هنوز نقش آفرین هستند و می توانند بار هدایت جوانان را به دوش بکشند.
برای این منظور به عقیده من خوب است مبلغان محترم با ارتباط تلفنی یا چهره به چهره با این افراد در ارتباط باشند و با رعایت اصول تبلیغی و خارج از فضای موعظه و نصیحت های تکراری مطالب خود را منتقل کرده و از این طریق به وظیفه تبلیغی خود عمل کنند.
1
0
سعید رجبی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
ماه مبارک رمضان بدون شک بهترین زمینه برای تبلیغ دین و معارف اسلامی به شمار می رود و دل های مؤمنین در این ماه آماده دریافت این گونه مطالب است.
اما چه می شود کرد که کرونا فعلا جلوی تجمعات را گرفته است، در این صورت پیشنهاد می شود در مناطقی که وضعیت سفید است مجالسی مذهبی هرچند به صورت محدود و با جمعیه های کم برگزار شود مثل جلسات تفسیر و قرائت قرآن که افراد با فاصله از هم حضور داشته باشند. یعنی به عبارت دیگر می توان نماز جماعت را تعطیل کرد اما مردم بعد از اقامه نماز در خانه، وارد مسجد شده و با رعایت اصول بهداشتی و با فاصله از هم بنشینند و ضمن قرائت قرآن از مطالب معارفی مبلغان نیز استفاده کنند. در این صورت هم جلوی کرونا گرفته می شود و هم فرصت عظیم ماه رمضان به راحتی از دست نمی رود.
1
0
روح الله جعفری
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
یکی از مطالبی که می توان در این راستا به آن اشاره کرد، استفاده از فضای مساجد است، بله قبول داریم که باید در این ایام جلوی تجمعات گرفته شود ولی این به معنای تعطیلی کلی مساجد نباید باشد، بلکه می تواند مجالس مذهبی را به صورت محدود برگزار کرد.
البته در این قسمت استفاده از فضای مجازی و تشکیل کروه هایی که جوانان و نوجوانان در آن عضو باشند نیز توصیه می شود.
1
0
به یاد شهید سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
همچنانکه خیلی از دوستان گفتند بهترین راهکار استفاده از فضای مجازی است. ولی باید قبول کنیم که جوانان و نوجوانان امروز خیلی تمایلی به استفاده از گروه های و کانال های مذهبی و دینی ندارند به ویژه این که اگر در آن ها مطالب طولانی و خسته کننده منتشر شود.
به همین دلیل به عقیده من باید گروه ها و کانال هایی راه اندازی شود و برای مطالعه مطالب آن در پایان ماه مبارک رمضان یا هر روز یا هرهفته جوایزی در نظر گرفته شود به ویژه جوایز نقدی.
به عبارت دیگرما یک گروه یا کانال در ماه رمضان تشکیل می دهیم، با نصب پوستر در محله یا تبلیغ در کانال های دیگر عضو گیری می کنیم، مطالب معارفی و تبلیغی خود را منتشر می کنیم و در نهایت از افراد آزمون می گیریم تا میزان بازدید بالا رفته و علاقه به مطالعه مطالب کانال ما بیشتر شود.
در این صورت حتی به مراتب بیشتر از تبلیغ حضوری می توانیم موفق باشیم. البته در تهیه جوایز باید افراد متمول و نهادهای مسؤول اقدام کنند.
1
0
میثم ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
یکی از راهکارهای تبلیغ در ماه رمضان استفاده از فضاهای کوچک خانوادگی است، چون نمی توان به طور کلی تمرکز اصلی را روی فضای مجازی قرار داد.
می توان از جمع های کوچک خانگی استفاده کردو با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به بیان مباحث معارفی پراخت. یعنی از اقوام و فامیل در جمع های کوچک دعوت کنیم و روزانه یک نکته چند دقیقه ای بیان کنیم به عنوان مثال اگر 10 خانواده هستند، هر سه روز خانه یک نفر محفل بیان مطالب اعتقادی باشد
1
0
رضا احمدی
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
هر راهکاری هم که ارائه بدهیم آخر باید به فضای مجازی برگردیم و از این فضا نهایت استفاده را ببریم، من نظر مخاطبی که از استفاده از لایو اینستا را پیشنهاد داده بود می پسندم و به عقدیده من می تواند پیشنهاد خیلی خوبی باشد. البته از ارتباط های کوچک و محدود نیز نباید غافل بود.
1
0
ابراهیم سعادتی کیا
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
تا جایی که من خبر دارم وضعیت در برخی از شهرها نیمه عادی شده و مساجد زیادی نیز دوباره راه افتاده اند، البته به نظر من هنوز باید رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری صورت بگیرد به ویژه نماز جماعت ها باید همچنان تعطیل باشد. ولی مبلغان و فضلای محترم می توانند از فضای مساجد برای برگزاری مجالس و محافل و کلاس های قرآنی استفاده کنند.
1
0
محمدحسن جعفری
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
استفاده از تلویزیون و سخنان مراجع و بزرگان حوزه بهترین پیشنهاد برای مردم در ماه رمضان است که از فرصت مساجد بی بهره هستنند و برای مبلغان نیز استفاده از فضای مجازی توصیه می شود.
هرچند وظیفه مبلغ تنها سخن گفتن نیست و به عقیده من حتی در این ماه رمضان مبلغان محترم می توانند با افزایش سطح مطالعات و پژوهش های خود برای آینده نزدیک آماده شوند
1
0
رضا دهقان:
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
1) کلاس های مشاوره و تربیتی برای والدین
2) برگزاری مسابقه های جذاب دو نفری ( دو تا برادر یا فامیل) و گرفتن فیلم از خودشون و فرستادن برای گروه. که بعد میشه با صداگذاری رو این فیلم ها، آثار طنزی رو خودشون تولید کنند
3) بحث کاردستی برای دخترها جذابه و میشه با آموزش آن و فرستادن آنها یک جشنواره از آثار ارسالی استفاده کرد
ایجاد کانال از طرف امام جماعت مسجد جهت ضبط سخنرانی و مداحی و برقراری مسابقات در کانال
1
0
رضا دهقان
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
بسم الله الرحمن الرحیم

نام ایده :
سی شب شی خانه سی مسجد
ضرورت و علت :
شیوع بیماری کرونا و احتمال تعطیلی مساجد بعنوان اماکن پرخطر انتقال کرونا واینکه فضای تبلیغی آن هم درایام مهمی چون ماه مبارک که فصل تبلیغی و از ایامی است که عموما استقبال وجود دارد و تعطیلی این ایام خسارات فراوانی خواهد داشت و بیم همیشگی شدن این اتفاق (یعنی تعطیلی به خاطر هر چیزی) می رود . از طرفی لزوم ایجاد همبستگی اجتماعی با حضور در منازل و تاثیر تبلیغ چهره به چهره .
هدف گذاری :
تبدیل خانه مردم به مساجد و احیای شعائر دینی به سبکی جدید و تلفیق تبلیغ حقیقی و مجازی به واسطه انتشار همان مراسم در فضای مجازی . بالا بردن سطح تاب آوری مردم با انجام این برنامه و از خود دانستن طلاب با این شیوه ی از حضور و ایجاد آرامش در خانواده ها با این نوع ارتباط بین مردم و روحانیت و استفاده از تکنیک های هم صحبتی و اذن خیر شدن در این برنامه تبلیغی. هدف آومزش بهداشت فردی و جسمی و بهداشت معنوی به مردم . در واقع هدف بردن تبلیغ به دل خانه ها با بسته شدن مساجد و استفاده از این فرصت برای رسیدن به اهداف تبلیغی خصوصا در این ایام که در جامعه نیاز به مشاوره هایی برای بالا بردن سطح تاب آوری و حل اختلافات خانوادگی و نیاز به اموزش " خانه مانی " بیش از پیش احساس می شود و استفاده از ظرفیت طلاب جهادی به این مهم کمک شایانی خواهد کرد .
شیوه نامه :
حضور مبلغین در منازل اقوام یا اهالی محل زندگی یا حتی آپارتمانها البته با هماهنگی های لازم ، به عنوان مهمان و برگزاری مراسم تبلیغی در منزل میزبان به این صورت که مبلع با فردی که بعنوان همراه و کمک کار در فیلم برداری با مبلغ آمده ، ابتدا محل تبلیغ را با ابزار مورد نیاز ضد عفونی می کند و وارد منزل شده و اذان به صورت زنده با یک باند دستی پخش می شود ( تاثیر اذان زنده ) و نماز هم به صورت جماعت ( با رعایت فاصله 90 سانتی که خللی به جماعت وارد نشده و رعایت بهداشت ) اقامه می شود . بعد افطار ( البته می شود همراه مبلغ افطار ساده ای تهیه شود و با هماهنگی میزبان به منزل میزبان برده شود ) با اهل خانه میل شود و بعداز آن یک احکام دو دقیقه ای و یک سخنرانی 5 دقیقه ای به همراه دعای هفتم یا دعای آرامبخش دیگر نیز با رعایت اختصار انجام شود .
منابع مورد نیاز :
نیروی انسانی و مبلغین جهادی + مواد ضد عفونی کننده + پک تغذیه + پک فرهنگی + پوسترها + کتاب +
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
حوزه فضای مجازی را جدی نگرفته است که اگر اینگونه بود الان کاسه چه کنم دست نمی گرفتیم
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
در جریان شیوع ویروس کرونا، مدل حکومت‌داری غرب بی‌آبرو شد و در عوض، مردم ایران نشان دادند چه میزان پای کار هستند.
1
0
حسن ناصری
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
طلاب هر شهرستان می توانند با کمک دفتر تبلیغات و سازمان اوقاف و امور خیریه مسابقه کتاب خوانی درباره ماه مبارک رمضان، سیره زندگی امام حسن مجتبی (ع)، اهمیت و فضیلت شب های قدر، سیره زندگی امام علی (ع) در فضای مجازی برگزاری کنند و هر شب درباره این موضوعات مطالبی را انتشار دهند.
1
0
مهدی جمالان
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
در ایام شیوع کرونا که همزمان ماه مبارک رمضان شده است مناسب است که طلاب به فعالیت های جهادی بپردازند و برای خانواده های بی بضاعت بسته ها معیشتی و بهداشتی را تهیه و در اختیار آنها قرار دهند.
1
0
محمد ملازاده
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
در شبهای ماه مبارک رمضان مبلغان و منبرهای و سخنرانی خود را به صورت زنده در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و در طول روز پاسخگوی سوالات شرعی و اعتقادی آنها به صورت تلفنی و مجازی باشد.
1
0
میلاد زند
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
هر چند امسال توفیق تبلیغ چهره به چهره و حضوری گرفته شده است ؛ اما می توان از این فرصت استفاده کرد و به تبلیغ مجازی روی آورد و از طریق با مخاطبان بیشتر از سراسر کشور در ارتباط باشیم.
1
0
امیر گلاب
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
طلاب و مبلغانی که به زبان های خارجی همچون انگلیسی و اسپانیایی و ... مسلط هستند می توانند تحلیل های خود را از نامه رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی را اینستا گرام و فیس بوک و .... برای مردم سراسر جهان به اشتراک بگذارند.
1
0
حمید خسروانی
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
بسیاری از بیماران کرونایی دچار افسردگی و نا امیدی شده¬اند و خوب است که روحانیان با تماس تلفنی و ارتباط مجازی امید به زندگی در آنها را افزایش دهند
1
0