۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۶۴۸۸۲۶
نقد سینمای غرب (2)؛

هنر و جنگ بیولوژیک

هنر و جنگ بیولوژیک
در رسانه های فرهنگساز هالیوودی، جنگ های نظامی و لشگرکشی های انسانی جایگاه خود را به جنگ بیولوژیکی و ویروسی در بین ابرقدرت های جهان داده است.

خبرگزاری رسا - گروه بین الملل: «سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو» محصول سینمایی سال 2019 غول فیلم سازی، هالیوود در ژانر اکشن و ماجرایی به کارگردانی دیوید لیچ و نویسندگی کریس مورگان است. هابز و شاو، اسپین آف مجموعه‌ فیلم‌های سریع و خشن است و بر اساس کاراکترهایی به همین نام ساخته شده‌است.

خلاصه داستان:

فیلم با صحنه‌ای از مامور MI6 هتی (ونسا کربی) در عملیاتی برای دست یابی به ویروسی که پتانسیل از بین بردن بشریت را دارد، آغاز می‌شود. در همان ماموریت ابر سرباز، بریکستون (ادریس البا) توسط سازمان سیاهی ملقب به اتیون که سازنده این ویروس است، برای پس گرفتن این ویروس فرستاده می‌شود. هتی در تلاش برای نجات دادن دنیا، ویروس را به بدن خود تزریق می کند و چند ساعت بیشتر وقت ندارد تا به محل امنی رسیده و ویروس را خارج کند، وگرنه پایان جهان زودتر از آن‌چه انتظارش را دارید به وقوع می‌پیوندد. در پی این اتفاق ها، سازمان اطلاعاتی آمریکا CIA  هابز (دواین جانسون) و شاو (جیسون استاتهام) را به عنوان یک تیم برای پیدا کردن هتی و ویروس می‌فرستد. اما مشکلات زیادی وجود دارد، ایتون خبرگزاری‌ها را در اختیار خود دارد و با خبر ساختگی در مورد اینکه هتی، هابز و شاو خائنین به بشریت هستند و باید به هر قیمت جلوی آن‌ها گرفته شود، آن ها را مورد اتهام قرار می دهد.

تحلیل و بررسی

جدای از نقد و بررسی مرسوم فیلم «سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو» و جلوه های ویژه چشم نواز فیلم که تحسین بسیاری از منتقدان را به همراه داشت، در این یادداشت به ابعاد دیگر و لایه های کمتر توجه شده آن پرداخته خواهد شد.

همانطور که اکثر بینندگان انتظار فیلمی پر برخورد و تعقیب و گریز را دارند، هابز و شاو برای کمک به خنثی کردن یک تهدید بزرگ بین‌المللی که ویروس زیست مهندسی شده مرگبار که در دست افراد نادرست افتاده‌است، فراخوانده می‌شوند. این ویروس ظاهرا اعضای بدن افراد را آلوده می‌کند و تمام تلاش بریکستون این است که بتواند این ویروس کشنده را در اختیار بگیرد و آن را تحویل مقامات سازمان ایتون دهد.

هدف از این برنامه و دست یابی به ویروس ایجاد رعب و وحشت در جهان و حکومت ها است تا سازمان ایتون بتواند خود به تنهایی بر جهان حکم رانی کند و از هرج و مرج ها کمال استفاده را ببرد. در فیلم به صورت خیلی گویا بیان می کند که اگر شما بهترین سربازها و حتی ابر سرباز ها را در اختیار داشته باشید آنچه که می تواند شما را قوی سازد چیزی نیست جز ضیعف سازی دیگران و رئیس سازمان ایتون با آنکه تکنولوژی ساخت ابر انسان را دارد ولی راهبرد و راهکار خود را در تضعیف حکومت های جهانی و نیازمند کردن آن ها  به خود می داند.

با بیان این نوع تحلیل اولین چیزی که متبادر به ذهن است؛ انتشار ویروس در بین مردم، جهت بهره برداری های اقتصادی و اجتماعی است، تا بتواند کشور ها را با یک چالش مواجه سازد و از این برنامه و ویروس ساخته شده اهداف مهمتر خود مانند نیازمند کردن حکومت ها، ایجاد اختلال در برنامه ای سازمانی کشورها مانند سیاست های اقتصادی و اجتماعی را پیش برد.

همچنین در این فیلم بیننده با یک منجیگری آمریکایی و انگلیسی مواجه می گردد. در فیلم «هابز و شاو» مخاطب با سه شخصیت منجی از دو کشور آمریکا و انگلستان رو به رو است، و فیلم تلاش می کند این را به بیننده منتقل نماید که حتی هتی بهترین مامور MI6 انگلستان زندگی خود را برای نجات جان مردم، به خطر می اندازد تا چهره ای موجه و قابل قبول و حتی حامی مردم جهان از کشورهای استعمارگر و مستکبر انگلستان و آمریکا نشان دهد و تا حدی نیز موفق بر این کار بوده است.

جمع بندی

در رسانه های فرهنگساز هالیوودی، جنگ های نظامی و لشگرکشی های انسانی جایگاه خود را به جنگ بیولوژیکی و ویروسی در بین ابرقدرت های جهان داده است، و در صدد بیان این است که اگر در سابق حکومت ها به دنبال نیرو های نظامی قوی و قدرتمند بودند، دیگر این دوره و زمانه را باید عصر جنگ های بیولوژیکی دانست، زیرا با کمترین هزینه و بدون هیچ رد پایی، بزرگترین ضربه ها را بر پیکر حکومت های وارد سازند تا بتوانند بیشترین بهره سیاسی و اقتصادی را در جهان مواجه با هرج و مرج ها بگیرند و ملت ها را محتاج خود سازند.

نویسنده: مهدی فولادوند

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
بسیار عالی بود، استفاده کردیم
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
سران آمریکا در توهم زندگی می کنند خخخخخخخخخخخخ
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
آمریکا اگر این قدر توانایی داشت الان کشورش با مشکل کرونا مواجه نبود
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
خیال پردازی در فیلم های هالیوودی بی داد می کند
4
0
علیرضا حبیبی
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
از خبرگزاری رسا بابت نقد سینمای هالیوود و بیان واقعیت این نوع فیلم ها تشکر می کنم
5
0
ناشناس
United States
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
ساعت ۱۲ هست و امروز فقط یک خبر منتشر کردید اون هم خبر روز نیست لطفا به دبیرانتان بگویید بیدار شوند حداقل خبر تصمیم بازگشایی حرم ها را کار کنید همه جا منتشر کردند
3
3
خبرگزاری رسا
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
با سلام؛
اخبار بازگشایی حرم های حضرت معصومه (ع) و حضرت امام رضا (ع) مربوط به بین الملل نیست و در سایر سرویس ها نیز کار شده است.
از تذکر شما سپاسگزاریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
لطفا خبرگزاری رسا به نقد فیلم های هالیوود همچنان ادامه دهد، متاسفانه جوانان ما فریب خیال پردازی های آنان را می خورند.
4
0