۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۴۹۸۱۴
پیشتازی لارستانی‌ها در یاری‌رسانی مؤمنانه؛

۵ هزار بسته غذایی بین محرومان توزیع شد

۵ هزار بسته غذایی بین محرومان توزیع شد
فرمانده سپاه ناحیه لارستان از توزیع بیش از ۵ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان پس از تشکیل قرارگاه مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرهنگ امیر جاهدی با بازخوانی بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به وجود آوریم»، اظهار داشت: وظیفه همه جامه عمل پوشاندن به فرمایش رهبری و دستگیری و یاری‌رسانی به همنوعان است.

وی پیشنهاد رهبر معظم انقلاب در شکل‌گیری رزمایش مؤمنانه را مقدمه‌ای بر سامان گیری همدلی، هم‌فکری و مواسات برشمرد و افزود: در این رزمایش باید تلاش‌های لازم در حوزه شناسایی افراد جدیدی که تابه‌حال تحت پوشش نهادهای کمک‌رسان نبوده‌اند ولی تحت تأثیر عواقب اقتصادی کرونا قرارگرفته‌اند، صورت گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان با ابراز خرسندی از مشارکت گسترده آحاد جامعه، تصریح کرد: خوشبختانه با همراهی پرسنل نهادها و ارگان‌های مختلف مستقر در لارستان، همیاری و همگامی مناسبی درزمینهٔ جمع‌آوری کمک‌های نقدی صورت گرفته است.

جاهدی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع رزمایش «کمک مؤمنانه» تاکنون 4 هزار و 829 بسته اقلام غذایی تهیه و در سطح شهرها و روستاهای لارستان توسط جهادگران بسیجی توزیع‌ شده است، خاطرنشان کرد: برای تهیه این بسته‌های معیشتی 868 میلیون و 360 هزار تومان هزینه صرف شده است.

این مسؤول با برشمردن آمار تفکیکی بخش‌های مختلف از توابع شهرستان لارستان درزمینهٔ تعداد بسته‌ها و هزینه انجام‌شده، ادامه داد: تاکنون تعداد یک هزار و 140 بسته با هزینه‌ای بالغ‌بر 277 میلیون و 200 هزار تومان توزیع‌ شده است.

وی به تهیه و توزیع یک هزار و 500 بسته غذایی به ارزش 300 میلیون تومان اشاره کرد و یادآور شد: در بخش جویم 925 بسته به ارزش 141 میلیون تومان، در بخش بنارویه 800 بسته به ارزش 70 میلیون تومان، در بخش مرکزی 264 بسته به ارزش 50 میلیون و 160 هزار تومان و در بخش صحرای باغ 200 بسته به ارزش 30 میلیون تومان توزیع‌شده است.

پیش از اجرای طرح ملی رزمایش مومنانه نیز تعداد 8 هزار بسته معیشتی حاوی برنج، رب گوجه، گوشت مرغ وگوشت قرمز، کنسرویجات، حبوبات، روغن و غیره بین اقشارآسیب پذیر لارستان توزیع شده است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات