۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۵۰۰۲۲
امام جمعه موقت کاشان:

دعا یکی از راه‌های ثبات قدم در صراط مستقیم است

دعا یکی از راه‌های ثبات قدم در صراط مستقیم است
حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از راه‌های ثبات قدم در صراط مستقیم را دعا دانست و گفت: انسان برای مراقبت از گوهر ایمان باید از خدا استمداد کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار شنبه شب در جلسه قرائت قرآن مسجد آیت الله رضوی کاشانی، گفت: خداوند در قالب دعا به ما در رابطه با خطر انحراف هشدار داده است که نمونه‌های آن در طول تاریخ زیاد بوده است.

وی افزود: اگر خداوند به انسان توفیق هدایت داد و در مسیر هدایت قرار گرفت در ابتدای جهاد و شروع مبارزه قرار می‌گیرد چرا که اگر انسان در مسیر هدایت قرار نداشته باشد در معرض تهدید و وسوسه های شیطان هم قرار نخواهد داشت.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: شیطان در قرآن قسم خورده در مسیر صراط مستقیم خواهد نشست و انسان‌هایی را که در صراط مستقیم حرکت می‌کنند را از جلو و پشت سر و چپ و راست به آن‌ها حمله خواهد و آن‌ها را فریب خواهد داد.

وی افزود: اگر انسان توفیق حرکت در مسیر هدایت و ولایت، انجام واجبات و پرهیز از محرمات قرار بگیرد باید توجه داشته باشد که در ابتدای جهاد و مبارزه با شیطان قرار دارد.

امام جمعه موقت کاشان خطر انحراف را بدون استثنا برای همه محفوظ دانست و اظهار داشت: تنها معصومین از خطر انحراف محفوظ هستند، از این رو هر انسانی در هر مرتبه‌ای از علم و تقوا قرار داشته باشد باید آماده مقابله با انحراف باشد، چرا که هر لحظه امکان دارد مورد هجوم شیطان قرار بگیرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: آن‌هایی که علم در وجودشان رسوخ کرده است این گوهر هدایت را از خدا می‌دانند، اما برای حفظ آن باید تلاش کنند تا دچار انحراف نشوند.

وی یادآور شد: در طول تاریخ انسان‌های زیادی به مقامات والایی از عبودیت و بندگی و عنایات خداوند رسیدند از جمله بلعم باعورای مستجاب الدعوه بود، اما جلب دربار فرعون شد.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه به هر میزان انسان اوج می‌گیرد خطر سقوط او نیز بیشتر می‌شود گفت: انسان در هر مرتبه‌ای از علم و عمل و ایمان و هدایت که قرار داشته باشد باید بیشتر هوشیار و آماده حمله شیطان باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از راه‌های ثبات قدم در صراط مستقیم را دعا دانست و افزود: انسان برای مراقبت از گوهر ایمان باید از خدا استمداد کند چرا که انسان در هیچ زمانی بی نیاز از کمک خدا نیست.

وی دنیا پرستی، شهوت، ثروت، ریاست، قدرت، مقام، غفلت و دوستان ناخلف را از دشمنان انسان دانست و گفت: انسان در هر جایگاه و مقامی که باشد ممکن است دچار انحراف شود و از مسیر هدایت خارج شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات