۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۵۰۰۳۶
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

روحانیان جهادگر خراسان شمالی در خدمت‌رسانی به مردم خوش درخشیدند

روحانیان جهادگر خراسان شمالی در خدمت‌رسانی به مردم خوش درخشیدند
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب و روحانیان قرارگاه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) حوزه علمیه استان در زلزله و سیل و کرونا خوش درخشیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از خدمات و فعالیت‌های طلاب و روحانیان جهادگر استان در کمک و خدمت‌رسانی به مردم در حوادث مختلف قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه قرارگاه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) حوزه علمیه استان در زلزله و سیل و کرونا خوش درخشیده است، افزود: طلاب و روحانیان جهادی از نخستین روزهای وقوع یک حادثه و اتفاق غیرمترقبه در قالب این قرارگاه برای کمک به آسیب دیدگان وارد میدان شده و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: برای تغسیل متوفیان کرونایی، در ابتدا حتی افرادی که شغل آن‌ها تغسیل بود پا پس کشیدند؛ اما با پیگیری‌های صورت گرفته غسالخانه مخصوص متوفیان کرونایی در استان راه‌اندازی شد و نخستین کسانی که برای تغسیل این متوفیان وارد عرصه شدند طلاب بودند، بعد از اینکه طلاب جهادی به میدان آمدند بن‌بست شکست و غسالان هم وارد میدان شدند.

وی تصریح کرد: اقدامات طلاب و روحانیان درزمینهٔ کنترل مریضی در ورودی استان و شهرستان‌ها، ضدعفونی کردن میدان‌ها و خیابان‌ها و کمک به کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ازجمله نقاط افتخار حوزویان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: این اقدامات جهادی نشان داد روحانیت شیعه از مردم است، برای مردم است و در بین مردم است.

وی خاطرنشان کرد: روحانیت شیعه مانند روشن‌فکران غرب‌زده نیست که در برج عاج نشسته و با مردم حرف بزند؛ بلکه این‌ها در بین و کنار مردم هستند که این خود افتخار بزرگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حوزویان و روحانیان در آزمون‌های مختلف سرافراز بیرون آمده‌اند، افزود: در همین موضوع مقابله با کرونا پیوند طلاب و روحانیت با بیمارستان و کارکنان درمانی پیوند مبارک و تجربه زیبایی بود که برکات فراوانی در پی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: در سخت‌ترین شرایط اقتصادی و اجتماعی باز روحانیت است که در خدمتگزاری مردم جلودار است و این‌ها را تاریخ فراموش نخواهد کرد.

وی افزود: همکاری حوزویان و کادر درمانی در مقابله با کرونا نشان داد که این دو قشر یعنی حافظان جسم و روح و دین مردم اگر باهم متحد شوند صحنه‌های زیبایی‌هایی خلق می‌کنند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات