۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۵۰۰۵۱

طرح ضیافت الهی همزمان با آغاز ماه رمضان در استان بوشهر اجرا شد

طرح ضیافت الهی همزمان با آغاز ماه رمضان در استان بوشهر اجرا شد
مدیرکل اوقاف بوشهر از اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: برای جلوگیری از شیوع کرونا طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه متفاوت از سال‌های قبل برگزار می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدرضا اسماعیل‌پور ضمن تبریک حلول ماه بندگی و ماه بهار قرآن و با بیان اینکه طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان همه روزه برگزار می‌شود، اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی و ممنوعیت برگزاری مراسم و تجمعات به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا‌، طرح ضیافت الهی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بقاع متبرکه متفاوت از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

وی افزود: این طرح با هدف انس با قرآن کریم و دعا و مناجات طرح ضیافت الهی همه روزه تا 4 خرداد در ماه بهار قرآن از طریق فضای مجازی پخش می‌شود.

اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه برنامه ترتیل خوانی و جزءخوانی‌در بقاع متبرکه بدون حضور مردم در راستای مقابله با ویروس کرونا در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود گفت: در این راستا جلسات تصویری تفسیر قرآن کریم در امامزادگان، برنامه انفاق و مواسات و کمک به محرومان نیازمند از برنامه‌های ماه مبارک رمضان اداره کل اوقاف و امور خیریه بوشهر است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر از توزیع یک‌هزار بسته‌ معیشتی و سبدهای غذایی خبر داد و بیان کرد: به ارزش 2.5 میلیارد ریال سبد غذایی شامل برنج، ماکارونی، حبوبات، روغن و دیگر مایحتاج عمومی در قالب رزمایش ضیافت همدلی میان نیازمندان بوشهری توزیع شد.

وی با بیان اینکه طرح ضیافت همدلی امسال جایگزین برنامه افطاری ساده شده است گفت: در قالب این طرح حدود یک‌هزار بسته کمک معیشتی بین نیازمندان توزیع می شود.

اسماعیل‌پور با اشاره به برگزاری جلسات تفسیر 30 جزء قرآن کریم توسط مدرسان حوزوی گفت: همزمان با ماه بهار قرآن ویژه ایام رمضان به منظور پیشگیری از ویروس کرونا همه روزه از ساعت 17:15 به مدت 15 دقیقه به صورت مجازی از صفحه حساب پیام‌رسان اینستاگرام اوقاف بوشهر و آستان مقدس امامزاده محمد بن‌باقر (ع) کوی خواجه‌های بوشهر پخش زنده می‌شود.

وی از تفسیر جزءخوانی به صورت فضای مجازی در بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه تفسیر جزءخوانی قرآن به مدت 8 سال پیاپی از سوی ستاد ترتیل خوانی استان بوشهر تدارک و برگزار شده و امسال نیز از نخستین روز ماه مبارک رمضان نهمین دوره از مجلس تفسیرجزءخوانی قرآن کریم در این 3 دهه به ترتیب توسط مدرسان حوزوی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به اینکه مسابقات تفسیر قرآن سبب افزایش سطح معارفی جامعه می‌شود اضافه کرد:مسابقه پرسشنامه پیامکی تفسیر یک جزء به عنوان پیوست فرهنگی و اجتماعی مجالس تفسیر مدرسان حوزوی است که به منظور ارتقاء، رشد و افزایش سطح معارفی سایر اقشار جامعه و به ویژه سایر جمعیت نهاد خانواده‌ها همه روزه از طریق فضای فناوری سایبری تارنمایی اوقاف و از طریق زیرنویس در برنامه رمضانی شبکه استانی سیمای مرکز بوشهر اعلام و اطلاع رسانی عمومی می‌شود.

اسماعیل‌پور از ترتیل خوانی 14 قاری ممتاز ملی و بین المللی خلیج فارس درمجالس قرآنی ﺍﻧﻮﺍﺭ ﺍﻟﻬُﺪﯼ و نوای ملکوت بندر بوشهر خبرداد و اظهار کرد: مجلس جزءخوانی قرآن ویژه ماه رمضان با نظارت برنامه محوری ستاد ترتیل خوانی استان بوشهر در مراکز افق آستان مقدس امامزاده محمد بنباقر (ع) کوی خواجه‌ها بوشهر و حسینیه عاشقان ثارالله امسال به سبب شرایط گسترش فراگیر ویروس کرونا بدون حضور جمعیت عمومی مردم برگزار می‌شود.

وی افزود: در این راستا این دو محفل جزءخوانی قرآنی همه روزه از ساعت 17:30 از طریق صفحه حساب پیام رسان اینستاگرام اوقاف و امور خیریه استان بوشهر پخش زنده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر تصریح کرد: علاقمندان برای بهرمندی از برنامه‌های تفسیر جزءخوانی و تلاوت‌گری کرسی ترتیل خوانی ماه بهارقرآن می‌توانند به صفحه حساب تصویری پیام رسان برخط اینستاگرام به نشانی مجازی oghaf booshehr و emamzademohamadbaqer مراجعه کنند.

اسماعیل‌پور با اشاره به آغاز رقابت تخصصی در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف گفت: فعالان قرآنی که قصد شرکت و رقابت تخصصی در این دوره از مسابقات دارند می‌توانند تا 16 خرداد برای ثبت‌نام از طریق مراجعه به تارنمای سایبری به نشانی ww.my.oghaf.ir اقدام کنند.

وی از تولیدات رسانه‌ای اوقاف و امور خیریه استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه به عنوان تیم جهادی عهده‌دار تهیه وتدوین پخش زنده مجالس ترتیل خوانی ماه مبارک رمضان استان بوشهر هستند و این تیم جهادی وقرآنی در بخش تولیدات دیداری و شنیداری کارها و آثار ارزنده ای را تولید و تدوین کرده اند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات