۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۵۰۰۵۷

جشنواره کتاب سال فرق، ادیان و مذاهب برگزار می‌شود

جشنواره کتاب سال فرق، ادیان و مذاهب برگزار می‌شود
برای نخستین بار جشنوار کتاب سال فرق، ادیان ومذاهب به همت مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب(مفام) برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برای نخستین بار جشنوار کتاب سال فرق، ادیان ومذاهب به همت مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب (مفام) برگزار می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین علی گودرزی، دبیر علمی جشنواره کتابِ سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب گفت: این رویداد، بزرگترین رویداد علمی مجمع فعالان فرق ادیان اقوام و مذاهب (مفام) است که برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود.
 
او با اشاره به موضوعات این جشنواره ملی افزود: نخستین جشنواره کتاب سال در چهار گروه اصلی فرق و نحله‌های انحرافی، ادیان، اقوام و مذاهب که خود شامل ده‌ها ریز موضوع است، برگزار خواهد شد.
 
گودرزی با بیان اینکه «گروه فرق و نحله‌های انحرافی» شامل ده‌ها ریز موضوع است، بیان کرد: انجمن حجتیه، باستان‌گرایی، بهائیت، پان‌ها، تشیع انگلیسی، صوفیه، صهیونیسم، عرفان‌های کاذب، مدعیان دروغین مهدویت، مسیحیت تبشیری، وهابیت از جمله این ریز موضوعات است.
 
استاد حوزه علمیه قم به معرفی موضوع ادیان پرداخت و گفت: زرتشت، مسیحیت، یهود در گروه ادیان و وحدت و همبستگی اقوام ایرانی در گروه اقوام و همچنین مذاهب اسلامی، وحدت اسلامی در گروه مذاهب برای تحقیق و پژوهش محققان حوزوی و دانشگاهی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارند.
 
دبیر علمی این جشنواره ملی در ادامه به بخش ویژه این جشنواره اشاره کرد و افزود: با توجه به ضرورت و احساس نیاز به تألیف و پژوهش در موضوع وحدت اسلامی این موضوع، از زیر مجموعه گروه مذاهب به عنوان بخش ویژه انتخاب شد.
 
او در بخش دیگری از گفت وگوی خود به تببین اهداف برگزاری جشنواره پرداخت و اظهار کرد: «شناسایی کتب و نویسندگان برتر و معرفی آن‌ها به جوامع علمی»، «شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پژوهشی فعالان»، «رفع نیاز‌های پژوهشی»، «تشویق و حمایت از نویسندگان کتب و پایان نامه‌های برتر»، «ارتقای سطح پژوهش‌ها»، «گسترش فرهنگ نگارش و تولید آثار استاندارد» و «تقویت روحیه پژوهش» از جمله اهداف این جشنواره ملی است.
 
گودرزی در ادامه به شرایط پذیرش آثار در جشنواره اشاره کرده و افزود: «شرایط شرکت در جشنواره عبارت است از کتب و پایانامه‌های سطح سه و چهار حوزه و پایان نامه‌های مقطع ارشد و دکتری مراکز آموزش عالی که از ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۶ تا ۲۹/‏۱۲/‏۱۳۹۸ نوشته یا دفاع شده باشند و شرکت برای کلیه پژوهشگران و نویسندگان بلا مانع است.»

حجت الاسلام و المسلمین گودرزی در انتهای گفت وگوی با بیان اینکه فراخوان آثار تا ۳۱ خرادماه ۹۹ است، اذعان کرد: «نتایج نهایی بعد از داوری مشخص و از برگزیدگان با حضور بزرگان حوزه و دانشگاه تقدیر خواهد شد.»
 
مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب (مفام) متشکل از اساتید و فعالان طراز اول کشور، مجموعه‌ها و مؤسسات فعال در حوزه‌های مرتبط با فرق، ادیان، اقوام و مذاهب است که برنامه ریزی‌های مختلفی برای استفاده از ظرفیت اقوام ایرانی و مذاهب اسلامی با نگاه تقریب و همبستگی دارد و در مقابلِ اندیشه‌های انحرافی اقدام به برنامه‌ریزی و پاسخگویی و اجرای برنامه‌های علمی-فرهنگی در سطح ملی است.
 
همچنین صاحبان آثار می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی قم - ۴۵ متری شهید صدوقی، ابتدای بلوار فردوسی، ساختمان خاتم، طبقه ۵ - دبیرخانه جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب باکدپستی: ۳۷۱۳۱۱۴۹۶۴ ارسال کنند.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶
خبری از نتایج نشد؟
1
0
ناشناس
|
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳
عضو کانال جشنواره در ایتا بشوید