۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۵۰۰۹۸
مفتی مصر:

ماه رمضان ایستگاه نجات دنیا و آخرت مسلمانان است

ماه رمضان ایستگاه نجات دنیا و آخرت مسلمانان است
مفتی مصر با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان، نجات دنیا و آخرت مسلمانان را از برکات این ماه برشمرد.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر در یادداشتی، رمضان را ماه رحمت، مغفرت و برکت برشمرده و از مومنان دعوت کرد که با بهره‌وری بیشتر از این ماه برای دفع بلا از امت اسلامی به درگاه الهی دعا و تضرّع کنند.

شوقی علام در این یادداشت خاطر نشان کرد: نسیم رمضان، توشه‌ای برای افراد داری همت عالی، انگیزه‌ای برای عمل و فصلی برای رقابت در عرصه‌های اخلاقی و دینی مانند روزه، نماز، قرآن، شب‌زنده‌داری است و روزه‌دار حقیقی از این فرصت بهترین استفاده را می‌رود.

وی افزود: با غروب آفتاب ماه رمضان، بیشتر افراد رویه گذشته خود را در پیش گرفته و در انجام عمل صالح سستی ورزیده و یا در امور اخلاقی کوتاهی می‌کنند. این بازگشت از طبیعت آدمی امر دور از انتظاری نیست چه آنکه انسان گاهی در نشاط و گاهی در رخوت و کسالت است.

مفتی مصر با بیان ضرورت تقویت ایمان و اصلاح نفس اظهار داشت: تهذیب و تزکیه نفس، افزایش ارتباط با خدا، اصلاح نفس و اخلاق، دوری از شهوات در تمامی ماه‌ها سفارش شده اما در ماه مبارک رمضان به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

شوقی علام تصریح کرد: در ایام سال، روزها و ماه‌های پربرکتی است اما ماه عنایت ویژه‌ای به ماه رمضان است تا آنجا که مطابق برخی احادیث روزه ماه رمضان در حکم روزه 10 ماه است. این روزها و ماه‌های بابرکت به دلیل تقویت روح ایمان و اخلاق، حکم ایستگاه نجات دین و دنیای مسلمانان را دارد پس شایسته است که مردم در این ایام، بر عمل صالح استمرار ورزیده و از انجام مستحبّات خسته و ملول نگردند.

عالم اهل سنت مصر در پایان با فراخواندن مسلمانان به استمرار عمل خیر و اقتدا به رسول گرامی اسلام (ص) تاکید کرد که ارزش عمل خیر به استمرار و دوام آن است و اگر سنگ‌بنای عمل خیری در ماه رمضان گذاشته شود، با پایان یافتن این ماه، ثواب آن در طول سال به عامل آن خواهد رسید.

محمد رایجی
ارسال نظرات