۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۵۰۱۱۰

مخالفت با حکم امام (ره) برای تشکیل نیرو‌های سه‌گانه سپاه و گسترش آن

مخالفت با حکم امام (ره) برای تشکیل نیرو‌های سه‌گانه سپاه و گسترش آن
صفحه اینستاگرامی منتسب یه دفتر حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره)، پستی در ارتباط با تشکیل نیرو‌های سه‌گانه سپاه و گسترش آن منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاري رسا، به دنبال پیشرفت روزافزون سپاه و گسترش فعالیت‌های نظامی کشور در زمینه‌های مختلف، صفحه اینستاگرامی منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) مطالبی در ارتباط با تشکیل و گسترش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر کرده و نوشت:

" مخالفت با حکم امام(ره) برای تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه و گسترش آن امام راه پیروزی در جنگ را در تقویت سپاه می دیدند، اما بسیاری از تبعات این تقویت و گسترش نگران بودند فرمانده وقت سپاه می‌گوید: « وقتی این حکم صادر شد، آقای هاشمی هم ترسیده بود. او می گفت این اصلا مطرح نشود. این خطرناک است. ایشان دویده بود که جلوی قرائت این حکم را در رادیو و تلویزیون بگیرد که نتوانست احمدآقا و اینها را پیدا کند و حکم خوانده شد، رفت روی آنتن و مطرح شد. امام بیشتر از ماها جرأت به خرج می‌دادند و ما هم ضعیف تر دنبال این حکم بودیم و ایشان هرلحظه پیگیری می‌کردند که چه شد، چه کار کردید؟ »

در بخشی از نامه امام آمده است:
جناب آقای محسن رضایی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران‌
با توجه به اینکه در اصل ۱۵۰ قانون اساسی ادامه نقش سپاه در نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن تصریح شده است، شما ماموریت دارید هر چه سریعتر سپاه پاسداران را مجهز به نیروهای زمینی، هوایی، دریایی قوی نمایید، تا در موارد لازم با همکاری و هماهنگی با ارتش جمهوری اسلامی ایران از مرزهای زمینی، دریایی، هوایی کشور حفاظت نمایند.

 ۲۶ شهریور ۱۳۶۴
 دایره المعارف مصور تاریخ جنگ ایران و عراق، ص۳۳۳.
"

مخالفت با حکم امام(ره) برای تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه و گسترش آن

/1360/

ارسال نظرات