۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۶۵۰۱۲۱
حجت الاسلام والمسلمین مطلبی:

تقوا جامعه اسلامی را از آسیب‌ها حفظ می کند

تقوا جامعه اسلامی را از آسیب‌ها حفظ می کند
تولیت مدرسه علمیه ابوذر با بیان اینکه ثمره و نتیجه روزه تقوا است، گفت: تقوا جامعه اسلامی را از آسیب‌ها حفظ می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مطلبی تولیت مدرسه علمیه ابوذر، امروز در جلسه مجازی تفسیر سوره ملک که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی مقدس و باارزش است که باید لحظه‌لحظه آن را قدر دانست.

وی با استناد به آیات الهی، ادامه داد: خداوند در قرآن کریم خطاب به مؤمنان می‌فرماید: ای اهل ایمان؛ بر شما باد روزه ماه مبارک رمضان، نه‌تنها بر شما بلکه بر امم و امت‌های قبل نیز روزه بوده است؛ ثمره و نتیجه روزه تقوا است و همین تقوا سبب می‌شود جامعه اسلامی از آسیب‌ها محفوظ بماند.

تولیت مدرسه علمیه ابوذر با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: حضرت فرمودند: برای هر چیزی بهار و فصلی وجود دارد و بهار قرآن ماه مبارک رمضان است؛ همچنین فرمودند: مردان باعظمت کسانی هستند که اعمال و رفتارشان بر محور آیات قرآن کریم استوار باشد.

وی با استناد به روایات مبنی بر اینکه خانه‌های خودتان را با تلاوت و خواندن قرآن کریم چراغانی کنید، گفت: طبق صریح روایات؛ قرآن کریم باید با صدای بلند و رسا خوانده شود؛ ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انس گرفتن با قرآن کریم است.

حجت الاسلام والمسلمین مطلبی ادامه داد: هنگام قرائت نباید از معانی و تفسیر آیات غفلت کرد زیرا اولیای الهی نیز توصیه فرمودند تا با تدبر و تأمل آیات قرآن کریم قرائت و خوانده شود.

تولیت مدرسه علمیه ابوذر با اشاره به اینکه سوره ملک اسامی مختلفی دارد، عنوان کرد: منجیه یا نجات‌دهنده، واقیه یا حفظ‌کننده و مانعه یا منع‌کننده ازجمله اسامی هستند که برای سوره ملک نام‌برده شده است.

وی با اشاره به آیه نخست سوره ملک، گفت: در آیه نخست به مالکیت الهی تأکید می‌شود و همه هستی را از آن خداوند متعال معرفی می‌کند؛ انسان هر چیزی که در عالم می‌بیند در محضر خداوند حاضر بوده و به ذکر الهی مشغول است.

حجت الاسلام والمسلمین مطلبی با استناد به آیات الهی، عنوان کرد: خداوند می‌فرماید: قرآن کریم مبشر، منذر و نذیر است؛ برای اصلاح جامعه هر مسؤولی که در رأس قرار دارد ابتدا باید انذار کند بعد بشارت دهد.

تولیت مدرسه علمیه ابوذر خاطرنشان کرد: لفظ تبارک در آیه سوره ملک مبین آن است که خداوند منشأ، مرکز و مقصد هر خیری بوده فرمانروایی عالم به دست اوست چراکه خداوند قدرت مطلق است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات