۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۶۵۰۱۳۴
عضو اتاق تبلیغ خراسان:

اهل مواسات دارای روحی الهی هستند

اهل مواسات دارای روحی الهی هستند
حجت الاسلام نظافت گفت: اگر کسی می خواهد روح خود را ارتقا دهد و آخرت را بر دنیا ترجیح می دهد باید اهل مواسات باشد.

حجت الاسلام محمد جواد نظافت، عضو اتاق تبلیغ خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به ساده زیستی و داشتن مواسات و کمک به نیازمندان به خصوص در بین مسؤولان و کارگزاران نظام تأکید کرد.

مدیر مدرسه حضرت مهدی(عج) به چرایی مواسات کردن اشاره و اظهار کرد: در مورد این که با چه مبنایی مواسات کرد باید گفت که آیا ما عاشق روح خود هستیم؟ اگر کسی می خواهد روح خود را ارتقا دهد و آخرت را بر دنیا ترجیح می دهد باید اهل مواسات باشد.

حجت الاسلام نظافت ابراز کرد: در روایات غذا خوردن مایه قوت جسم و غذا دادن مایه قوت روح بیان شده است، امام علی(ع) می فرماید:«اهل دنیا برای بیماری و مرگ بدن عظمت قائل بوده و هوای جسم خود را دارند اما اولیای الهی چندین برابر این مراقبت جسمی مراقب روح خود هستند.»

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: این که رهبری بسیار به مسؤولان نهیب می زنند که زندگی اشرافی نداشته باشید، برای همین است که اهل مواسات باشند، کسانی که زندگی اشرافی دارند، مخارج آن ها زیاد بوده و فرصت کمک به دیگران را نمی یابند.

وی خاطرنشان کرد: بنا به تأکید اهل بیت(ع) باید مقداری ساده تر زندگی کنیم در این صورت خداوند توفیق مواسات را به ما خواهد داد./864/ت310/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات