۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۵۰۱۷۷
آیت الله حیدری:

داستان مهدویت و ظهور موعود در سوره انبیاء مطرح شده است

داستان مهدویت و ظهور موعود در سوره انبیاء مطرح شده است
آیت الله حیدری با بیان اینکه نام و وصف ۱۸ رسول الهی در سوره انبیاء آمده است، گفت: مهدویت و ظهور موعود، یأجوج و مأجوج و حضرت مریم (س) از مطالب قابل توجه سوره انبیاء است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ویژه برنامه انوار هدایت شبکه استانی، با اشاره به اینکه رمضان، ماه نزول قرآن است، عنوان داشت: الگو‌های اخلاق عملی در قرآن را در پرتو انبیای الهی باید یافت؛ زیرا انسان‌هایی کامل و معصوم هستند که خوی، خلق و عمل شان از سوی خداوند تأیید شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسلمانان همه فرستادگان خداوند را قبول دارند، تصریح کرد: وجود داستان‌های برخی انبیاء در قرآن کریم، گویای حجت بودن قصه رسولان الهی بر مسلمانان است، در این باره سوره انبیاء ضمن تأکید بر توحید و معاد، اخلاق عملی فرستادگان را ترسیم می‌کند.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه نام و وصف ۱۸ تن از فرستادگان خداوند در سوره انبیاء ذکر شده است، عنوان داشت: نام ۱۶ رسول بصورت صریح و تنها وصف دو رسول (حضرت ختمی مرتبت و عیسی مسیح) در آن آمده است.

وی ادامه داد: در چنین سوه‌ای نام رسولان الهی از قبیل موسی، هارون، ابراهیم، اسحاق، اسماعیل، یعقوب، لوط، نوح، داوود، سلیمان، ایوب، ادریس، ذوالکفل، یونس، زکریا و یحیی (علیهم السلام) به صراحت ذکر شده است.

آیت الله حیدری افزود: مهدویت و ظهور موعود، یأجوج و مأجوج و حضرت مریم (س) از جمله مطالب قابل توجه در سوره انبیاء است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه توحید، نبوت و معاد شالوده همه ادیان است، گفت: سوره انبیاء، مکی است و در چنین سوره‌هایی فضای مبارزه با شرک، ظلم و استکبار بیشتر مشاهده می‌شود./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات