۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۵۰۱۸۴
فرمانده سپاه صاحب الامر قزوین:

بسیجیان استان قزوین رزمایش کمک مؤمنانه را در ابعاد گوناگون پیش برده‌اند

بسیجیان استان قزوین رزمایش کمک مؤمنانه را در ابعاد گوناگون پیش برده‌اند
سردار شاهرخی گفت: رزمایش کمک مؤمنانه تنها منحصر به توزیع بسته‌های معیشتی نبوده و در ابعاد گوناگون، کمک به مردم نیازمند را در دستور کار دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار محمد شاهرخی با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده در رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه تنوع بسیاری دارد، اظهار داشت: بسیجیان استان قزوین اقدامات مربوط به مواسات را تنها در قالب توزیع بسته‌های معیشتی و تجهیزات بهداشتی محدود نکرده‌ بلکه در این ماه مبارک که بهترین وقت انفاق است، فعالیت‌های مختلف اجتماعی و خداپسندانه را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به برخی از این اقدامات افزود: این بسیجیان به صورت جهادی و خودجوش با بسیاری از موجرهای استان صحبت کرده‌اند تا کرایه منزل مستأجرانی که در نتیجه شیوع بیماری کرونا آسیب مالی دیده را برای حدود دو ماه ببخشند و یا میزانی تخفیف برای آن‌ها قائل شوند، همچنین با همکاری خیرین استان، برای قشرهای شغلی آسیب دیده کمک هزینه‌های مالی تأمین شده است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: اطلاعات بیش از 50 هزار خانوار توسط بسیجیان حوزه‌های مقاومت بسیج جمع آوری شده که این بانک اطلاعاتی در چندین روز مورد پایش دقیق قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه احصاء و اتقان سنجی آمار خانوارها مطابق با آمار اطلاعات کمیته امداد، بهزیستی و سایر دستگاه‌های خدمت رسان انجام شده است، گفت: بسته‌های معیشتی فقط در اختیار نیازمندان قرار نمی‌گیرد بلکه شامل افراد متضرر شده از این بیماری منحوس نیز می‌شود.

سردار شاهرخی ادامه داد: بیش از 30 قشر کاری همچون گل‌ فروش‌ها، باشگاه داران، آرایشگران و تاکسیران‌ها که دچار مشکلات مالی شده‌اند، شناسایی شده که در اولویت دریافت کمک‌های معیشتی قرار دارند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین شناسایی محله‌ای افراد نیازمند و متضرر شده را بهترین روش شناسایی دانست و خاطرنشان کرد: به همین علت بعید است که به یک خانواده چندین بار کمک معیشتی تعلق بگیرد و به خانواده‌ای دیگر بسته‌ ارزاق تحویل داده نشود همچنین به اتباع افغانستانی نیز کمک تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه بیش از 700 قرارگاه کمک مؤمنانه در استان تشکیل شده است، عنوان کرد: تعداد 22 هزار بسته مواد غذایی در دومین روز از ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف استان توزیع شد که مراحل بعدی این رزمایش مواسات نیز در میلاد مبارک امام حسن مجتبی(ع) و عید سعید فطر انجام می‌شود.

سردار شاهرخی تصریح کرد: ارزش این رزمایش بزرگ به همدلی و همکاری مردم مجاهد و مسئولان استان با یکدیگر و خلق صحنه‌های حماسی و ماندگار در بحران کرونا بوده است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات