۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۵۰۱۸۶
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

ملت ایران در جریان کرونا، کرامت خود را به میدان آورد

ملت ایران در جریان کرونا، کرامت خود را به میدان آورد
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: در موضوع کرونا ایران کرامت خود را به صحنه آورد که این کرامت پشتوانه اعتقادی دارد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به ضرورت اهتمام نسبت به رعایت توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: همه باید در کنار هم برای عبور از این وضعیت و رسیدگی به امور اقشار آسیب‌دیده از کرونا همت داشته باشیم.

وی با تأکید بر قانون مداری در شئون مختلف و رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، اضافه کرد: امامان جمعه و جماعت در این حادثه پیشتازی کردند و اکنون در حالی که بازارچه‌ها باز شده اما نماز جمعه‌ها و مساجد باز نشده است که این صبر انقلابی ائمه جمعه و جماعت را می‌رساند که مطیع‌تر و قانون‌مدارتر و قانون پذیر تر از مابقی اقشار هستند.

حجت‌الاسلام آزموده در ادامه با اشاره به اجرای رزمایش همدردی و کمک مؤمنانه مواسات در استان، افزود: ملت ایران در این آزمون درخشش خوبی داشت و همه با تمام توان برای کاهش آلام آسیب دیدگان از کرونا وارد میدان شدند.

وی تصریح کرد: در غرب اخلاق سودمحور بوده و سعادت محور نیست؛ به همین دلیل دیدیم فروشگاه‌ها را یک‌شبه خالی کردند چراکه مردم به فکر دیگران نبودند، این اخلاق سودمحور است که در بن‌بست گیر می‌کند.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: اما در طرف مقابل اسلام می‌گوید خلق عیال الله هستند، هر چه داری با دیگران هم تقسیم کن، در تفکر اسلامی سفره خداوند گسترده است اگر دیدی در سفره کسی چیزی نیست سفره‌ات را با او تقسیم کن و همه باید از نعمت‌های خدادادی بهره بگیرند.

وی اضافه کرد: اینکه ایران اسلامی این‌گونه سرافرازانه در قضیه شیوع ویروس کرونا امتحان داد و مدعیان حقوق بشر و تمدن و توسعه همچنان در رأس گرفتاری هستند پیام‌های زیادی دارد.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: در جریان شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا آبروی غرب در دنیا رفت، خداباوران با کدخداباوران در این آزمایش آزمون دادند و معلوم شد اخلاقی که پشتوانه آن خدا باشد نجات‌دهنده جامعه است.

وی با بیان اینکه اخلاق دینی پشتوانه اعتقاد دینی دارد، افزود: یکی اخلاق و دیگری پشتوانه اخلاق در جامعه مهم است و در موضوع کرونا ایران کرامت خود را به صحنه آورد که این کرامت پشتوانه اعتقادی دارد؛ ازاین‌رو دیدیم در ایران آسیب کمتری ایجاد شد و امنیت و آرامش مردم بیشتر بود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات