۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۵۰۲۱۵

تلاش مایکروسافت برای ساخت واکسن ویروس کرونا

تلاش مایکروسافت برای ساخت واکسن ویروس کرونا
شرکت مایکروسافت با ساخت نرم افزاری قصد دارد افراد را به اهدای پلاسمای خون خود ترغیب کرده تا بتواند از آن‌ها برای درمان ویروس کرونا استفاده کند.

به گزارش خبرگزاري رسا، شرکت مایکروسافت در حال توسعه و ساخت یک برنامه نظارتی است که به کاربران کمک می‌کند به قابلیت اهدای پلاسمای خون خود پی ببرند.

بر اساس ابهامات و شایعات پیش‌آمده به نظر می‌آید باوری بر اساس تاثیر پلاسمای خون بر روی درمان ویروس کرونا وجود دارد. این برنامه بخشی ابزاری کمکی برای گروه تحقیقاتی شرکت با نام CoVig 19 Plasma Alliance است.

اطلاعات تکمیلی درباره اقدامات مایکروسافت علیه ویروس کرونا

زمانی که یک فرد به ویروس کرونا مبتلا می‌شود بدن او شروع به ساخت پادتن می‌کند و پس از بهبود حال وی این آنتی‌بادی‌ها در خون او باقی می‌مانند. مسئولین شرکت مایکروسافت با انتشار پستی رسمی اعلام داشتند: " هرچه بهبودیافتگان ویروس کرونا به سرعت بیشتری پلاسمای خون خود را اهدا کنند، سرعت ساخت واکسن احتمالی افزایش پیدا می‌کند چرا که محققان فعالیت سریع‌تری بر روی ساخت آن خواهند داشت". در ادامه این پست همچنین آمده بود: " آزمایش‌هایی با پلاسمای خون بهبودیافتگان مشخص می‌کند که آیا این مسئاله می‌تواند به درمان ویروس کرونا کمک کند و یا این ویروس مانند عموم بیماری‌ها عمل نمی‌کند".

تلاش مایکروسافت برای ساخت واکسن ویروس کرونا

حتی اگر استفاده از خون بهبودیافتگان به درمان افراد مبتلا کمک نکند، این امر می‌تواند سرعت بهبود بیماران را افزایش داده و به آن‌ها در این مسیر سخت کمک کند. این روش به هیچ وجه نوین و تازه نیست، در واقع از این نوع اقدامات در سال‌های ۱۸۹۰ و ۱۹۱۸ نیز استفاده شده بود. همچنین تزریق پلاسمای خون افراد درمان شده برای بهبود وضعیت مبتلایان ویروس سارس نیز استفاده شده بود. افزایش سرعت بهبود بیماران ویروس کرونا پس از تزریق پلاسمای خون درمان‌یافتگان مدتی است که تایید شده، اما محققان فعلا نتوانسته‌اند تا میزان تاثیر آن را به طور دقیق متوجه شوند.

گفتنی است هدف تحقیقاتی شرکت مایکروسافت متفاوت‌تر از دیگر مراکز درمانی است که از شیوه تزریق پلاسمای خون استفاده می‌کنند. این گروه در نظر دارند تا در کنار اهدای خون از روش درمانی هایپرمیون پلیکلونال استفاده کنند. گروه Plasma Alliance قصد دارد پلاسمای خون افراد را جمع‌آوری کرده و سپس میزان غلظت آن را برای تزریق به بدن مناسب سازند. پس از انجام این عملیات شرکت مایکروسافت نیاز دارد تا مجوز‌های لازم برای انجام آزمایشات بر روی بیماران را از سوی مراجع قانونی کسب کند./1360/

ارسال نظرات