۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۵۰۲۳۲
بحران کرونا در فرانسه؛

افزایش ۵۶ درصدی سرقت از فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها!

افزایش ۵۶ درصدی سرقت از فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها!
سرقت و دزدی از فروشگاه‌ها و شرکت‌ها در پایتخت فرانسه در سه ماهه اول سال میلادی بیش از ۵۶ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاري رسا، سرقت و دزدی از فروشگاه‌ها و شرکت‌ها درپاریس، پایتخت فرانسه در سه ماهه اول سال میلادی بیش از ۵6 درصدنسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

سه ماهه اول سال، ماه مارس را هم دربرمی گیرد. فرانسه از هفدهم ماه مارس در پی شیوع ویروس مرگبار کرونا به قرنطینه رفت و بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک و فروشگاه‌ها تعطیل شدند.

در سال جاری میلادی و در سه ماهه اول سال، بیش از ۱۱۱۴ مورد سرقت گزارش شده است که این عدد در سال گذشته ۷۱۴ مورد بود.

به این ترتیب آمار سرقت در پایتخت بیش از ۵۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش یورونیوز، داروخانه‌ها یکی از مهم‌ترین اهداف سارقان بوده اند. به گفته یکی از کارشناسان پلیس فرانسه به دلیل باز ماندن داروخانه‌ها در دوران قرنطینه و وجود پول روزانه در صندوق‌ها سارقان برای دستبرد بیشتر آنها را انتخاب می کنند. هم چنین گفته می شود داروهای کمیاب و گران قیمت نیز بسیار بیشتر از قبل از داروخانه‌ها به سرقت رفته اند.

در مقابل بدلیل خانه نشینی شهروندان، سرقت از منازل نسبت به سال قبل ۱.۹۹ درصد کاهش داشته است. البته شهرداری پاریس که این گزارش‌ها رامنتشر می کند، می گوید احتمال خطا در این آمار کاملا وجود دارد چرا که بسیاری از کسانی که پیش از قرنطینه از پاریس به شهرهای کوچک تر رفته اند همچنان امکان بازگشت و اطلاع رسانی درباره سرقت احتمالی خانه‌هایشان را ندارند./1360/

منبع:جام نیوز

ارسال نظرات