۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۵۰۳۰۳

فراخوان چهارمین کنگره شعر «مواهب» منتشر شد

فراخوان چهارمین کنگره شعر «مواهب» منتشر شد
فراخوان چهارمین کنگره شعر «مواهب» با محوریت دعای افتتاح، هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توجه شاعران به شعر مناجات و استفاده از ادعیه در اشعارشان، برای چهارمین سال پیاپی فراخوان جشنواره شعر نیایش با عنوان «مواهب» منتشر شد.

 دعای افتتاح از دعاهای شب‌های ماه رمضان است که محمد بن عثمان (از نایبان خاص امام زمان (عج)) آن را نقل کرده‌است. دعای افتتاح سرشار از معارف و مفاهیم خداشناسی است و برای شاعران می‌تواند سرچشمه مضامین ناب و بدیع باشد.

برگزارکنندگان هیچ محدودیتی در قالب اشعار برای شرکت‌کنندگان تعیین نکرده‌اند اما ذکر فرازهای استفاده شده از «دعای افتتاح» در آثار ارسالی الزامی است. علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ ۴ خرداد ماه ۱۳۹۹ آثارشان را به نشانی ایمیل mavaheb.qom@gmail.com ارسال کنند.

به ۶ نفر از برگزیدگان هدیه نقدی ۸ میلیون ریالی اهداء خواهد شد و هم‌زمان با اختتامیه، مجموعه اشعار منتخب کنگره منتشر خواهد‌شد.

 در خلال اعلام فراخوان، منابع مطالعاتی و معرفتی برای استفاده شاعران در شبکه‌های مجازی منتشر خواهدشد و جلسات نقد و بررسی اشعار پیش از ارسال به جشنواره برگزار می‌شود.

 در ضمن علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از شرح و توضیحات دعای افتتاح و همچنین پاسخ به سوالات احتمالی می‌توانند در پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام به کانال ادبیات قم به نشانی @adabiatqom مراجعه کنند.

 این کنگره با همکاری حوزه هنری استان قم و اداره کل ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

 سه دوره پیشین کنگره مواهب به ترتیب به دعای ابوحمزه ثمالی، مناجات شعبانیه و دعای عرفه امام حسین (ع) اختصاص داشت. /998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات