۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۶۵۰۸۸۰
کارشناس فرهنگی:

اهمیت تغییر در ساختار آموزشی کشور

اهمیت تغییر در ساختار آموزشی کشور
حجت الاسلام دهشیری گفت: کودک از پیش دبستانی که وارد ساختار و سیستم آموزشی می‌شود تا فارغ التحصیل شدنش در همین ساختار غربی تنفس می‌کند و تحت آموزه‌های غربی تحصیل می‌کند.

حجت الاسلام علی‌رضا دهشیری کارشناس فرهنگی و دبیر نشریه فرهنگ پویا در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، انقلاب فرهنگی را نیاز امروز جامعه برشمرد و گفت: قبل از انقلاب چون سیستم آموزشی دست طاغوت بود و رسانه‌ای وجود نداشت، به معنای واقعی کلمه مساجد سنگر شده بودند و انقلاب از درون مساجد برای مردم تعریف می‌شد. حالا پس از چهل سال مساجد، مدارس و رسانه در دستان ماست و به جای تقویت فرهنگ دینی در جامعه از دست رفتگی آن را شاهد هستیم و باید به دنبال انقلاب فرهنگی باشیم تا فرهنگ آشفته جامعه را به فرهنگ دینی بازگردانیم.

وی افزود: کودک از پیش دبستانی که وارد ساختار و سیستم آموزشی می‌شود تا فارغ التحصیل شدنش در همین ساختار غربی تنفس می‌کند و تحت آموزه‌های غربی تحصیل می‌کند. مطمئن باشید چنین نسلی که با آموزه‌های غربی بزرگ شده است، نمی‌تواند مسیر انقلاب 57 را ادامه دهد.

کارشناس فرهنگی شرط رهایی از این وضعیت را در دستان مهندسان فرهنگی دانست و عنوان کرد: ما برای مهندسی فرهنگی کلان جامعه چشم به رهبری و ایدئولوگ‌های جامعه داریم اما برای مسائل خرد فرهنگی باید مراکزی باشد تا در آن اقداماتی برای مسائل مختلف فرهنگی برنامه‌ریزی کنند، مراکزی که متولی امور دینی، ترویجی و تربیتی هستند، مثل حوزه‌های علمیه، مراجع و علما و حتی دانشگاه‌ها که به نوعی معماران و مهندسان فرهنگ جامعه هستند.

وی در پایان به زمینه‌های انقلاب فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله‌ای که واقعا کارساز است، مسئله بیداری امر به معروف در جامعه است؛ اگر این امر از سطح شخص گرفته تا کشور رایج شود، روند جامعه اصلاح می‌شود. یکی دیگر از راه‌های اصلاح جامعه، اصلاح خانواده است. اگر خانواده‌ها به صورت مطلوب متولی امر آموزش و مراقبت‌های لازم از خود و فرزندانشان باشند تا حد زیادی جلوی آموزه‌های غلط در جوانان گرفته خواهد شد. /882/ 302/ 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
شهر رو بیخود شلوغ نکن حاجی. سال تحصیلی 98 99 مرده و به تاریخ پیوسته.
0
1