۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۶۵۱۰۲۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری:

مسجد محلی برای عمق بخشی به گفتمان‌های دینی باشد

مسجد محلی برای عمق بخشی به گفتمان‌های دینی باشد
حجت الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه مسجد باید محلی برای عمق بخشی به گفتمان‌های دینی باشد، گفت: به یقین نقش امام جماعت در این راستا غیرقابل انکار است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست هم اندیشی امامان محله منتخب استان، با تأکید بر اینکه در فرهنگ شیعی پایگاهی مهمتر از مسجد وجود ندارد، گفت: به یقین اگر مردم چنین احساسی ندارند، مسجد نتوانسته است نقش آفرین باشد.

وی با طرح این سؤال که چه باید کرد مسجد محل اعتماد مردم باشد؟ خاطرنشان کرد: مردم باید احساس کنند اگر مسجد آمدند، همه مشکلات آن‌ها برطرف می‌شود که در این بین روحانی مسجد نقش اساسی و کاربردی دارد.

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه مسجد باید محلی برای عمق بخشی به گفتمان‌های دینی باشد، اظهار کرد: اگر مسجد توانست در این راستا نقش آفرین باشد، به یقین امام جماعت خوب عمل کرده است، اما اگر غیر از این بود، امام جماعت نتوانسته به رسالت خود در مسجد به خوبی بپردازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح امام محله در این استان گفت: این طرح در مرحله نخست در مساجد منتخب استان با چشم انداز دو ساله برگزار می‌شود که اگر نتیجه بخش بود، در آینده در همه مساجد استان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح امام محله از فعالیت‌های مسجد با محوریت روحانی حمایت می‌کنیم نه از زندگی روحانی، تصریح کرد: در این طرح به دنبال باخاصیت کردن مساجد هستیم؛ باید مسجد محور حرکت فعالیت‌های فرهنگی و دینی شود.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به تفاوت‌های نبی و امام اظهار کرد: نبی کسی است که تنها خبر می‌دهد، اما امام دست فرد را می‌گیرد و به مقصد می‌رساند؛ به دنبال این هستیم که روحانی مسجد امام محله شود و همه فعالیت‌های محله را ساماندهی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه اگر روحانی خاصیت محوری در محله داشته باشد، مردم به راحتی نمی‌گذارند او از مسجد برود، گفت: سرمایه اجتماعی باید در مسجد به عنوان مهمترین پایگاه به خدمت اجتماعی تبدیل شود که در این بین نقش روحانیت غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه مردم باید به جریان اعتماد کنند و مسجد بهترین محل برای اعتماد مردم است، افزود: نباید منتظر دستورالعمل‌های اداری باشیم؛ تنها در سایه مردمی بودن کار‌ها پیش می‌رود.

حجت الاسلام طاهری، امام مسجد را فصل الخطاب تمام امور مسجد دانست و خاطرنشان کرد: باید با محوریت امام مسجد کار‌های خیریه و نیکوکاری در مساجد رونق گیرد و این از مهمترین نیاز‌های هر محله است.

گفتنی است در ابتدای این نشست نیز هر یک از امامان جماعت مساجد منتخب استان به این سؤال که چه کنیم مسجد بهترین و اثرگذارترین پایگاه اجتماعی باشد، پاسخ دادند و نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه را بیان کردند./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات