۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۶۵۱۰۲۹
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

پیوست اجتماعی لازمه برگزاری فعالیت‌های فرهنگی است

پیوست اجتماعی لازمه برگزاری فعالیت‌های فرهنگی است
حجت الاسلام میراحمدی با تأکید بر اینکه باید بکوشیم همه فعالیت‌های فرهنگی پیوست اجتماعی داشته باشد، گفت: همه فعالیت‌های مسجد باید حول محور روحانی مسجد انجام شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدعزیزالله میراحمدی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست هم اندیشی امامان محله منتخب استان، با تأکید بر اینکه هدف ما این است که مردمی بودن تبلیغ در دستور کار قرار گیرد، گفت: در طول تاریخ سیره تشیع نیز به این امر توجه ویژه شده است، اما متأسفانه بعد از انقلاب اسلامی برخی کمک‌ها از سوی دولت‌ها وابسته بودن امور تبلیغی به مردم را تحت الشعاع قرار داد.

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم جنبه مردمی بودن بحث تبلیغ به حاشیه برده نشود، افزود: در سند جدید سازمان تبلیغات که همگام با بیانیه گام دوم تدوین و در حال اجرا است روی مردمی بودن تبلیغ بسیار تأکید شده است که ما نیز باید در این راستا حرکت کنیم.

حجت الاسلام میراحمدی با اشاره به اینکه مسجد باید محور همه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و دینی باشد و این از ضرورت‌ها است، خاطرنشان کرد: روحانی مسجد فقط امام جماعت مسجد نیست بلکه امام محله است و همه فعالیت‌ها باید حول محور او انجام شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه از روزی که بسیاری از فعالیت‌های قرآنی، معرفتی و بصیرتی خارج از محیط مسجد برگزار شد، مسجد کارکرد خود را از دست داد، گفت: اعتقاد ما بر این است امام جماعت مسجد باید در محله و منطقه محل خدمت خود همان کاری را انجام دهد که امام امت در سطح کلان انجام می‌دهد و این چیز کمی نیست.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید بکوشیم همه فعالیت‌های فرهنگی پیوست اجتماعی داشته باشد، اظهار کرد: اگرچه ویروس کرونا در شرایط کنونی منشأ مشکلات بسیار بوده است، اما این شرایط سبب شد کارکرد حقیقی مسجد و امام جماعت بسیار ملموس‌تر و محسوس‌تر به چشم بیاید.

وی از تدوین شیوه نامه اجرایی امام محله در این استان با محوریت مساجد منتخب خبر داد و افزود: این شیوه نامه زیر نظر تبلیغات اسلامی استان و با هدف احیاء کارکرد‌های مسجد در همه زمینه‌ها با محوریت امام جماعت مسجد صورت می‌گیرد./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۳
ماه رمضان ماه برکت، رحمت و مغفرت الهی است
برای ریشه کن شدن مشکلات اجتماعی دعا کنید
0
0