۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۵۱۳۸۹
آتش به اختیار (۳)

برخورد سلیقه‌ای مدیران؛ نتیجه عدم ورود مردم در حوزه مدیریت فرهنگی

برخورد سلیقه‌ای مدیران؛ نتیجه عدم ورود مردم در حوزه مدیریت فرهنگی
حجت الاسلام جلالی گفت: اگر مدیریت کلان فرهنگی در جبهۀ مردمی اتفاق نیفتد، وارد سلایق می‌شویم و حاکمیت به جای اینکه بر مبنای تفکر و اندیشه‌ها صورت بگیرد، سلیقه‌ای می‌شود.

حجت الاسلام مصطفی جلالی مدیر دفتر شبکه قرآن و معارف سیما در قم در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت تبیین مفهوم آتش به اختیار گفت: همۀ نیروهای داخل مجموعۀ نظام اسلامی، آن هنگام که مسؤولان و نهاد‌های حاکمیت به وظایف قانونی و دینی خودشان عمل نمی‌کنند، باید وارد عمل شوند و بر اساس اختیاری که فرمانده کل قوا در اختیار آنها قرار می‌دهد، به صورت خودجوش دست به یک سلسله فعالیت‌هایی بزنند و برای حل مشکلات جامعه و اصلاح جامعه تلاش کنند.

وی مخاطب این فرمان را تمام مسلمانان برشمرد و عنوان کرد: بر اساس مبانی دینی، مخاطب این دستور همۀ مسلمانان هستند. روایتی از پیامبر وجود دارد که می‌فرماید «کلکم راع و کلکم مسئولین عن رعیته» با توجه به این حدیث نشان داده می‌شود که همۀ مسلمان‌ها موظف اند و وارد در جمع مخاطبین آتش به اختیار می‌باشند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: ما با جبهۀ مردمی و جبهۀ فرهنگی مواجه هستیم، در جای جای این کشور، سرمایه‌هایی وجود دارد که به صورت خودجوش وارد میدان شده‌اند. این یک نقطۀ قوت و یک فرصت است.

وی با اشاره به نیروی مردمی و وظیفه مسؤولان نسبت به این پشتوانه بزرگ خاطرنشان کرد: ما باید اینها را مثل شبکه‌هایی به یکدیگر متصل کنیم. ما در نظام گسترده و جامع، به یک طرح جامع داریم. در آن نقشۀ راه، باید کارکرد این حرکت‌های مردم و فرهنگی مردمی را شناسایی کرده و بین این نیروها هم‌افزایی، پیوستگی و هم‌بستگی ایجاد کنیم. ما با این کار توان کشور را در مدیریت چالش‌های مختلف بالا می‌بریم.

حجت الاسلام جلالی در پایان در راستای عدم اهتمام به این فرمان اظهار کرد: اگر مدیریت کلان فرهنگی در جبهۀ مردمی اتفاق نیفتد وارد سلایق می‌شویم. حاکمیت بر اساس سلیقه‌ها خواهد بود و نه بر اساس تفکر و اندیشه‌ها. آن افکار و اندیشه‌هاست که می تواند حاصل جمعش یک نیروی مثل آب بشود که اگر هدایتش کردی درست استفاده می‌شود و اگر هدایت شده نبود، به هدر می‌رود./882/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
فرهنگ جامعه نیازمند مدیرانی متخصص و انقلابی است.
1
0